VIA Egencia Jonny Røstadstuen og Trine Skarpnes

VIA Egencia er «Årets beste arbeidsplass»

VIA Egencia ble kåret til «Årets beste arbeidsplass» i forbindelse med «Grand Travel Award» kåret ansatte i reisebransjen. – Vi er utrolig glade og stolte av den jobben våre 737 medarbeidere gjør 365 dager i året, sier Carl M. Barth, adm. direktør i VIA Egencia Norge.

Publisert

Jonny Røstadstuen og Trine Skarpnes fra VIA Egencia mottok prisen.

VIA Egencia til det selskapet de helst vil jobbe i dersom de skulle bytte arbeidsgiver. Prisen viser at reisebyråene er blitt en mer interessant arbeidsplass for flere.

Stor kveld for VIA Egencia

«Grand Travel Award» (GTA) er et årlig bransje-event hvor man stemmer frem de beste leverandørene i reisebransjen. Dette ble en stor kveld for VIA Egencia. De vant nemlig den gjeve prisen som «Årets beste arbeidsplass». Det betyr at VIA Egencia er den reiselivsbedriften flest kunne tenke seg å jobbe i dersom de skulle bytte arbeidsgiver.

Vi er utrolig glade og stolte av den jobben våre 737 medarbeidere gjør 365 dager i året, sier Carl M. Barth, adm. direktør i VIA Egencia Norge.

– Dette er en fjær i hatten til våre ansatte. Vår bransje er i en stor omstillingsprosess som er spennende og viktig, men tidvis krevende. Derfor var det litt overraskende, men også ekstra stas å få den akkurat nå, sier Barth.

Interessant bransje

VIA Egencia mener prisen viser at reisebyråene er blitt en mer interessant arbeidsplass for mange.

– Prisen fortjener en refleksjon om reisebyråenes posisjon, og de store endringene som har skjedd og skjer i vår bransje. Endringer som er drevet frem ikke minst av ny teknologi og nye arbeidsoppgaver. Et element i hvorfor vi vant prisen er således at endringene i vår bransje har gjort reisebyråene til en mer interessant arbeidsplass for flere. Vi har behov for en type kompetanse i dag som vi ikke hadde for noen år siden, sier Barth.

Menneskene

Men alt handler til slutt om menneskene.

– Likevel må man aldri glemme at alt til syvende og sist handler om menneskene. Man vil aldri ha de beste teknologiske løsningene om man ikke har de beste menneskene som kan stå for utvikling og drift. På samme måte som man aldri vil kunne tilby den beste servicen om man ikke har mennesker med rett kompetanse og et brennende engasjement for kunden, sier Carl M. Barth.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS