Nordic Choice Bergen 50 for life

Nordic Choice-hoteller hjelper Nepal

På alle de sju Nordic Choice-hotellene i Bergen er det bestemt at det skal gis 50 kroner per ansatt, samt at Choice bidrar med ytterligere en 50-lapp per gjest hvis denne også bidrar med 50 kroner. Pengene skal gå til barn som er rammet av jordskjelvene i Nepal. Nå oppfordrer Choice-direktørene i Bergen alle sine konkurrenter til å gjøre det samme.

Publisert

Bergen-hoteller vil hjelpe Nepal-ofre: Bak fra venstre Thea Maria Egge Huse («We care-coach», Comfort Hotel Holberg), Alexander Grieg (direktør, Clarion Hotel Bergen Airport), Hilde Berentsen (direktør, Clarion Collection Hotel Havnekontoret). Nederst fra venstre Kjetil Røed (direktør, Clarion Hotel Admiral), Camilla Langstrand Karlsen (direktør, Clarion Collection Hotel Nr 13) og Britt Marie Grieg (direktør, Clarion Collection Hotel Oleana)

I Nepal er tre millioner barn berørt av jordskjelvet. 1,7 millioner av disse trenger umiddelbar hjelp i form av beskyttelse, husly og varme.

Gjennom sin «50 for life-kampanje» oppfordrer Nordic Choice-hotellene i Bergen og UNICEF alle til å gjøre et #løftforNepal.

Gi et bidrag

– Akkurat nå må vi hjelpe jordskjelvofrene i Nepal. Derfor oppfordrer vi gjestene våre til å legge igjen en femtilapp på regningen, som går uavkortet til UNICEFs arbeid med å hjelpe de berørte. Vi matcher bidraget, slik at ofrene får 100 kroner for hver gjest som donerer. I tillegg gir Nordic Choice Hotels 50 kroner for alle som gjør et løft for Nepal og deler det i sosiale medier, hotelldirektør ved Clarion Hotel Bergen Airport Alexander Grieg, og legger til: – Alle de sju Nordic Choice-hotellene i Bergen gir dessuten 50 kroner per ansatt, og oppfordrer alle sine konkurrenter til å gjøre det samme.

Et spleiselag for jordskjelvofrene

Kampanjen «50 for life» er et spleiselag der Nordic Choice Hotels matcher hver femtilapp gjester legger på regningen. Pengene går direkte til barna som er rammet i Nepal.

I tillegg oppfordrer vi i Nordic Choice Hotels våre, publikum, gjester og ansatte til å legge ut bilder av seg selv som løfter en venn, et familiemedlem eller et kjæledyr med hashtaggen #løftfornepal. Nordic Choice Hotels gir 50 kroner i bistand til Nepal for hver person som løftes, sier Grieg.

Blant bidragene som har kommet inn er en menneskelig pyramide hvor Petter Stordalen, administrerende direktør, Torgeir Silseth, og viseadministrerende direktør, Bjørn Arild Wisth, deltok.

Nordic Choice og UNICEF

– UNICEF har lovet barna i Nepal å være der hver eneste dag, også i kriser som dette hvor barn rammes ekstra hardt. Vi håper derfor det er mange som blir med Nordic Choice og UNICEF på dugnaden for Nepal, og at mange legger på 50 kroner på regningen eller deltar i Instagram-kampanjen. For de fleste av oss er ikke 50 kroner så mye, men for de som hadde nesten ingenting og mistet dét – betyr det alt, sier generalsekretær i UNICEF Norge, Bernt G. Apeland.

50 for life

Nordic Choice Hotels har vært signaturpartner med UNICEF siden 2008. I tillegg til årlige bidrag, settes spleiselaget «50 for Life» i gang når akutte kriser oppstår. «50 for Life» har tidligere vært arrangert i forbindelse med tsunamien på Filippinene (2013), tørken på Afrikas Horn (2011) og jordskjelvet på Haiti (2010).

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS