Entra Compass Therese Bergjord og Arve Regland1

Compass Group med avtale verdt 200 millioner

Compass Group har inngått en 5-årig rammeavtale med Entra om leveranse av måltidstjenester og facility-services i flere av Entras kontorbygg. Avtalen omfatter i første omgang 16 bygg sentralt i Oslo. Compass Group skal drifte fem kantiner, inkludert de to store signalbyggene Posthuset og Havnelageret, samt renhold og resepsjon.

Publisert

Administrerende direktør i Compass Group, Therese Bergjord sammen med Administrerende direktør i Entra, Arve Regland.

Fra tidligere har partene også et samarbeid om levering av måltidstjenester i Media City Bergen som er under oppføring.

– Hard konkurranse

– Vi er veldig stolt av å ha vunnet denne kontrakten. Vi har vært i hard konkurranse med åtte andre leverandører, og å vinne frem gir oss tro på at vår satsning på innovasjon og sterk kompetanse i FM segmentet har vært riktig og viktig. Dette blir en av de største kontraktene i vår portefølje, og vi ser frem til å levere effektive, innovative tjenester som bidrar til å bygge opp under merkevaren Entra, sier administrerende direktør i Compass Group, Therese Log Bergjord, i en pressemelding.

Skreddersydd konsept

«Compass Group har skreddersydd et konsept for Entras leveranser. Konseptet skal sikre kostnadseffektive serviceløsninger basert på solide, gjennomprøvde systemer og rutiner. Samtidig er det viktig for Entra å tilby sine leietakere innovative måltidstjenester og god service som skaper trivsel og inspirasjon», heter det videre i meldingen.

– Vi har over en lengre tid sett at markedet ønsker skreddersøm av sine servicetjenester, sier Therese Log Bergjordi Compass Group.

– Vi har over en lengre tid sett at markedet ønsker skreddersøm av sine servicetjenester, og selskapene bruker nettopp disse tjenestene for å tiltrekke og beholde gode ansatte og bygge egen merkevare, sier Therese Log Bergjord, og fortsetter:

– Servicetjenestene på arbeidsplassen skal i større grad følge individet gjennom hele dagen, og vi møter på utvidede behov som barnepass, shuttlebuss eller concierge. Kantinen har også fått en mer utvidet rolle enn kun å være et sted å spise mat for å bli mett. En undersøkelse vi gjennomførte via IPSOS MMI i 2014 viste at for 1 av 4 er kantinen viktig for valg av arbeidsgiver. Kantinetilbudet sender altså viktige signaler om arbeidsgiver.

Viktige tjenester

– Som en av landets største aktører innenfor kontoreiendom er vi svært opptatt av kontinuerlig utvikling av vårt produkt. Det påvirker alt fra energi og miljø, til kantinedrift og spesialiserte tilbud. Gjennom samarbeidet med Compass Group vil viktige tjenester som kantine og renhold kombinert med et bredt spekter av spesialtjenester tilbys våre kunder med høy kvalitet og til de beste betingelser. Dette vil komme våre nåværende og fremtidige leietakere til gode, sier salgs- og markedsdirektør Anders Solaas i Entra.

Compass Group

Compass Group er et internasjonalt konsern og verdensledende leverandør av måltidstjenester og andre supporttjenester med en omsetning på 16,9 milliarder britiske pund.

Konsernet har over 500 000 ansatte i over 50 land og leverer service i verdensklasse på 50 000 steder rundt om i verden.

I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS og Medirest. Selskapet har ca. 2300 ansatte, 2,2 milliarder i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS