Rezidor dobbeltrom Radisson Blu Scandiniavia2

Stor Rezidor-oppgradering

Rezidor Hotel Group er nå i gang med sitt mest omfattende renoverings- og oppussingsprogram av sine nordiske hoteller. Over én milliard norske kroner skal brukes tilk oppussingen av nordiske hoteller de neste to årene. «Norge er et prioritert marked og målet er å gi gjestene internasjonale hotellopplevelser og bransjens beste service», heter det i en pressemelding.

Publisert

Ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo og Radisson Blu i Bodø er flere av rommene allerede pusset opp. (Foto Aksel Jermstad)

Innen utgangen av 2017 investerer Rezidor Hotel Group nær en milliard norske kroner (110 millioner euro) i oppussingen av flere av hotellene i Norden. I tillegg kommer betydelige investeringer fra eierne av hotelleiendommene.

Bedre hotellopplevelse

– Målet er å gi gjestene våre enda bedre hotellopplevelser. Mange av rommene pusses opp og en del av hotellene vil få nye, internasjonale restaurantkonsepter som tilpasses med lokale retter og råvarer. Hotellene vil se bedre ut, maten skal smake enda bedre og servicen skal heves fra et allerede høyt nivå, sier Tom Flanagan, Area Vice President for Rezidor Hotel Group i Norden.

Rezidor er den eneste internasjonale hotellkjeden med en betydelig portefølje i Norge og har nesten 30 hoteller spredt over hele landet. I løpet av de neste tre årene skal hotellkjeden pusse opp flere av Radisson Blu og Park Inn by Radisson hotellene i Norden, og de fleste av prosjektene er i Norge.

Norge, et viktig marked

–Norge er et av våre viktigste markeder og vi har svært trofaste gjester som gjennom flere år har valgt våre hoteller som sitt førstevalg, mye på grunn av vår gode service og hotellenes sentrale beliggenhet. Vi vil gjøre vårt ytterste for å gi gjestene våre flotte hoteller med sofistikert design og smakfulle mat- og drikkekonsepter, sier Tom Flanagan.

Møte gjestene på en enda bedre måte

I løpet av året relanseres også hotellkjedens prisvinnende serviceprogram «Yes I Can!», som først ble lansert i 1995. Medarbeiderne vil gjennomgå et oppdatert treningsprogram i hvordan de skal gi gjestene førsteklasses service og gode hotellopplevelser. Gjennom treningsprogrammet, og i det daglige, oppfordres medarbeiderne til å ta initiativ og ansvar for å sørge for at gjestene blir fornøyde.

– Våre medarbeidere gjør hver dag sitt ytterste for å gi gjestene god service og gjennom det oppdaterte treningsprogrammet vil vi legge ytterligere fokus på hvordan vi kan møte gjestene på best mulig måte og innfri, og overgå, gjestenes forventninger, forteller Flanagan i pressemeldingen.

Anerkjent designteam

Hotellkjeden samarbeider med bransjens ledende designere, arkitekter og konseptutviklere, blant andre Snøhetta, LINK arkitektur, Koncept Stockholm og Doos Architects, for å gjennomføre den omfattende oppgraderingen i Norden.

– Vi samarbeider med de beste fordi de kjenner markedene og tør å overraske og gi gjestene mer enn de forventer. Vi jobber også tett med vårt internasjonale nettverk fordi vi ønsker å gi gjestene internasjonal design, med lokal vri, når de besøker våre hoteller i Norge, sier Tom Flanagan.

Prosjektene forventes å være ferdige innen utgangen av 2017. Hovedfokus vil ligge på å oppgradere hotellrom og fellesområder, samt konferansefasilitetene. For å sikre at gjestene ikke blir forstyrret av arbeidet, gjennomføres oppussingen etappevis og i perioder hvor hotellene har lavest aktivitet.

Powered by Labrador CMS