ASKO pris Grilstad

Hedret av ASKO og NorgesGruppen

På det årlige kunde- og leverandørtreffet for storhusholdning og servicehandel i regi av ASKO og NorgesGruppen, ble produktet «Pulled pork» fra Grilstad kåret til «Årets produkt». Dessuten ble Nortura Proff kåret til «Årete leverandør storhusholdning», mens Hennig Olsen fikk prisen som «Årets leverandør servicehandel», mens Dyreparken Kristiansand ble «Årets kunde».

Publisert

Grilstad vant prisen for «Årets produkt». Fra venstre Tor Arne Mellbye, Morten Halvorsen, Geir Kristiansen, Ester Flate, Sverre Jacobsen og konferansierNils-Ingar Aadne.

De nominerte produktene i kategorien årets produkt må være lansert etter 1. mai 2013, og ha en vekst i minimum 50 prosent av månedene de har vært for salg.

Videre skal vinnerproduktet ha tatt andeler innen for sin kategori, og produktet må også være kjøpt av flere store og små kjedekunder.

Nortura Proff – igjen

Nortura ble kåret som «Årets leverandør» på storhusholdning. Fra venstre Hilde Klerck-Nielssen, Kåre Storevik, Christina Kollvangsnes , Jan Arstad, Petter Brinchmann og konferansierNils-Ingar Aadne.

Også denne gang ble det heder og ære til Nortura Proff. De ble som i fjor kåret til «Årets leverandør» på storhusholdning, mens Hennig Olsen ble rangert som beste leverandør innenfor servicehandel.

Saken fortsetter under bildet

Hennig Olsen ble «Årets leverandør» innenfor servicehandel. Fra venstre Trond L. Wøien, Harald Alveid (NorgesGruppen), Leif Tjønsø, Jørn Veiset og konferansierNils-Ingar Aadne.

Kåringen gjennomføres etter en omfattende spørreundersøkelse i regi av MMI som har intervjuet 1200 kunder i forbindelse med kåringen. Sentrale kriterier for å bli Årets leverandør er bl.a. evnen til å skape vekst for eksisterende produkter, og evnen til å gjennomføre aktiviteter som skaper mersalg.

Videre legges det stor vekt på leverandørens informasjon til markedet og den oppfølging og opplæring som tilbys. I tillegg vektlegges det at man kommer med nye produkter som bidrar til vekst og lønnsomhet.

Årets kunde

Dyreparken i Kristiansand ble Årets kunde. Fra venstre salgsdirektør Stig W. Jørgensen i ASKO som delte ut prisen, Niklas Rosenlund, Roy Arve Byremo og Morten Skramstad fra Dyreparken sammen med Nils Ingar Aadne.

Dyreparken i Kristiansand ble «Årets kunde» i ASKO. ASKO har rundt 15 000 kunder innenfor storhusholdning og servicehandel, og alle lokale ASKO-selskaper er involvert i nominasjonsprosessen.

Kriterier for tildelingen av prisen, er bl.a. at man har god utvikling og vekst, at man er nyskapende og at man er et samlingspunkt i nærmiljøet. Videre vektlegges også evnen til god drift og til oppfølging av innkjøpsavtaler.

Dyreparken er Norges største familieattraksjon, og har årlig over 900 000 besøkende.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS