Jarle Moen The Thief Foto MarcelLelienhof

Omsatte for én million kroner pr hotellrom

The Thief omsatte for nesten én million kroner pr rom i 2014, og totalt for 108,5 millioner kroner. Med en omsetningsøkning på 33 prosent, revPAR på 1470 kroner og topprating fra gjestene, har hotellet levert et solid andre driftsår. – 2014 har handlet om målrettet salg, å jobbe smartere og å levere kompromissløs kvalitet til enda flere gjester, sier hotelldirektør Jarle Moen.

Publisert

Hotelldirektør på The Thief, Jarle Moen. (Foto: Marcel Lelienhof)

– Det ble lagt et formidabelt grunnlag i oppstartsåret, men det kostet oss, sier mannen som har ledet snuoperasjonen, hotelldirektør Jarle Moen.

Høyt belegg hele året

The Thief. (Foto Mattias Hamren og Jason Strong)

Hotellets omsetning landet i 2014 på 108,5 millioner kroner, en økning på hele 33 prosent fra 2013. RevPAR for 2014 ble 1 470 kroner, som er en forbedring på 35 prosent fra året før. Belegget landet i 2014 på 68 prosent, opp fra 56 prosent i 2013. Driftsresultat endte på –2,4 millioner kroner, opp fra – 19,8 i 2013.

– Oppleve byen på en annen måte

Ukedagene fylles i stor grad av internasjonale forretningsreisende. I det amerikanske og britiske business-segmentet alene har The Thief rundt 60 prosent markedsandel. I helgene er det mange osloboere som besøker hotellet, mens trykket på suitene er størst blant turister på besøk i sommermånedene.

Thief Spa.

Vi er utrolig stolte over å få være førstevalget til erfarne reisende og Oslo-folk som vil oppleve sin egen by på en annerledes måte, sier Moen.

Gode utsikter for 2015

2015 har startet godt for hotellet, med godt belegg og en rekke utmerkelser, som Årets hotell på Grand Travel Awards og Årets reiselivsmarkedsfører under HSMAI-utdelingen.

– 2015 har startet bra, men vi ligger ikke på latsiden. Målsettingen er klar: Hver eneste gjest som går inn døren vår skal være enda litt mer fornøyd enn i 2014, og vi skal ha solide, sorte tall når regnskapet gjøres opp. Vi har litt igjen før vi er der, men skal jobbe knallhardt for å få det til, sier Moen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS