Radisson Blu Royal Stavanger2

Kraftig oppgradert Radisson Blu Royal Stavanger

Radisson Blu Royal Stavanger åpner dørene til nye Royal Stavanger, etter en omfattende renovering til om lag 70 millioner kroner. Med inspirasjon fra norsk natur og detaljer i gull ønsker hotellet velkommen inn i en glamorøs atmosfære.

Publisert

Den nyoppussede lobbyen på Radisson Blu Royal Stavanger.

Totalt har 215 hotellrom, inkludert 8 suiter og 60 business class-rom, gjennomgått en komplett forvandling. Dette inkluderer nye Jensen-senger, TV og renovering av baderom.

De totale investeringskostnadene er på rundt 70 millioner kroner, og inkluderer inngangsparti, lobby, resepsjon, nytt treningsrom og total renovering av alle hotellets rom.

Saken fortsetter under bildet

Den nye resepsjonen på hotellet.

Designet er valgt ut for å skape en unik opplevelse for gjestene, og er en hyllest til nordisk design. Detaljene er mange og konseptene Urban og Naturally Cool – gjenspeiler dagens moderne livsstil, og gir gjestene en helt spesiell hotellopplevelse.

– Skal bli Stavangers sosiale scene

70 millioner kroner er investert i oppussingen av Radisson Blu Royal Hotel Stavanger.

Designerne jobber kontinuerlig med å legge de siste finjusteringene. Og siste touch vil bli lagt når hotellets største restaurant vil stå ferdig tidlig i 2015.

– Dette er et testament på at vi virkelig er det ledende internasjonale hotellet i Stavanger. I nært samarbeid med de beste arkitekter og designere, ser vi på flere spennende konsepter for restauranten. Ambisjonen er å skape en atmosfære med en særegen stil og livlig service, og gjøre dette til Stavangers sosiale scene med det beste av mat og drikke i fokus, mener Gaute Birkeli General Manager Radisson Blu Royal Stavanger.

Internasjonal profil

Ett av hotellrommene som er pusset på på Radisson Blu Royal Hotel i Stavanger.

Gjennom fornyelsen av Royal har hotellet styrket sin posisjon som det foretrukne hotellet for internasjonale reisende. Norsk natur har vært en hoved inspirasjon i utformingen av hotellet. De offentlige områdene som resepsjon, restaurant og lounge baren er inspirert av vikingtiden med en moderne touch. Varme naturlige fargepaletter med innslag av gull, naturlig mørkt tred og svart-hvitt bilder er en hyllest til den nordiske kulturarven.

– Dette er bare begynnelsen på hva som vil komme i fremtiden. Vi har flere spennende prosjekter på gang, med fokus på at våre hoteller skal skille seg ut som ikoniske, stilige og sofistikerte. Vi planlegger å bruke ett tresifret millionbeløp i euro på renovering av våre hoteller, så vel som introdusering av nye hotellmerker, sier Jan Petter Eilertsen, som er regiondirektør for Rezidor Norge.

Radisson satser miljøvennlig

Som en del av Rezidors Responsible Business program er Radisson Blu forpliktet til konseptetThink Planet, som har som mål å redusere miljøpåvirkningen til hvert enkelt hotell. Derfor har hotellet blant annet investert i LED-belysning og installert ett nytt ventilasjonssystem i 2012. I tillegg har hotellet et prosjekt med Siemens til tre millioner kroner, for å redusere energiutslippene med 26 prosent hvert år.

– Vi har allerede fått mye igjen for satsingen vår. Kjøkkeninvesteringen alene har redusert energiutslippene med opp til 60 prosent på en månedlig basis siden juni, sier Birkeli.

Hotellets trådløse internett har også blitt skiftet ut og oppgradert til 100 Mbit/s bredbånd.

I løpet av 2014/2015 vil også restaurant og toaletter stå ferdig, i tillegg til at hotellet vil fortsette å investere i konseptet Think Planet.

Lik og følg gjerne Horeca/Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord Horecanytt)

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS