ScandicFlagg

Scandic – best i Norden

Scandic er det høyest rangerte varemerket i Norden i den årlige kundeundersøkelsen «Hotel Guest Survey», som gjennomføres av det britiske analyseselskapet BDRC Continental. I undersøkelsen vurderer mer enn 2450 gjester de ulike hotellkjedene, og rangerer hvilke de foretrekker.

Publisert

Utmerkelsen er en bekreftelse på at Scandics omfattende satsinger verdsettes av gjestene.

En hyggelig bekreftelse, uttaler Svein Arild Steen-Mevold, som er administrerende direktør for Scandic Hotels i Norge.

– Dette er en hyggelig bekreftelse på at jobben vi gjør for å styrke hotellopplevelsen blir lagt merke til av gjestene våre. Vi har blant annet gjennomført omfattende renoveringer av mange hoteller og innført mobil utsjekk for å gjøre oppholdet enda bedre for våre gjester. Utmerkelsen viser at alt arbeidet våre medarbeidere legger ned gir gode resultater, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.

Scandic satser stort

Mellom 2012-2014 renoverer Scandic rundt 40 av sine svenske hoteller, hvor fokus ligger på design og innredning. Mer enn 1,5 milliarder kroner er foreløpig brukt på dette arbeidet, og er blant tidenes mest omfattende hotellrenoveringer i Europa.

I mars ble også Scandics oppkjøp av Rica Hotels godkjent av både norske og svenske konkurransemyndigheter, og dette plasserer hotellkjeden som Nordens største. I høst innleder Scandic også et eksklusivt samarbeid med Jamies Italian.

Om undersøkelsen

«Hotel Guest Survey» er en undersøkelse som gjøres i mer enn 60 land i hele verden. Mange internasjonalt kjente hoteller bruker HSG som retningslinje for å sikre sitt varemerkes kvalitet. Den delen av undersøkelsen som berører Norden gjennomføres blant 1230 forretningsreisende, og 1228 fritidsreisende i Danmark, Finland, Norge og Sverige. Feltarbeidet ble gjennomført i august 2013. BDRC Continentals analysemetoder er ISO-sertifiserte.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS