The Thief 360

The Thief bretter seg ut på nettet

Mer bilder og mindre tekst. Det er trenden både i markedsføring og på sosiale medier, og spesielt i reiselivsbransjen. – Våre gjester verdsetter at vi er åpne og ærlige. Derfor vil vi gå foran og gi dem mulighet til å se seg om over alt på egenhånd, sier Jarle Moen, hotelldirektør ved The Thief.

Publisert

Som et av verdens første hoteller, åpner The Thief hele hotellet og nabolaget Tjuvholmen for 360-graders visning på nett.

Via hotellets hjemmeside og på TheThief360.com kan alle klikke seg igjennom lobbyen, hotellrom, suiter, restauranten Fru K, Thief Spa og sjekke utsikten fra Thief Roof.

Skape et godt inntrykk

– En hotellopplevelse starter lenge før du ankommer resepsjonen. Med Thief 360 vil gjestene kunne skape seg et godt inntrykk av hva som venter dem på The Thief og Tjuvholmen. Forhåpentligvis vil det krible litt i magen av forventning, sier Moen.

Henter norsk teknologi fra eiendoms- og offshorebransjen

Et av rommene på The Thief. (Foto: Morten Holt)

The Thief samarbeider med norske Brick Visual. Teknologiselskapet leverer visualiseringsløsninger og 360-graders visninger til offshore- og eiendomsprosjekter over hele verden, blant annet nye World Trade Center i New York.

– Boligkjøpere forventer brukervennlige nettvisninger. Vi ser oss rundt i nye byer med Google Street View. Det er bare et tidsspørsmål før alle reisende forventer det samme også inne i hotellene. Så vidt jeg vet er dette verdens første 360-graders visning av hele hotellet. Vi er stolte av å hjelpe The Thief til å vise vei for hele reiselivsbransjen, sier Remi Aleksander Johnsen, administrerende direktør i Brick Visual.

636 bilder fra 60 punkter og orientering med mobil

Det er tatt over 636 bilder fra totalt 60 punkter på 23 lokasjoner. Bildene er satt sammen slik at brukerne enkelt kan manøvrere seg gjennom alle hotellets rom og suiter, via en gang til Thief Spa og tre ulike steder på Tjuvholmen. Det er utviklet en egen løsning for mobil og nettbrett.

– Med mobilen kan du bokstavelig talt bevege deg igjennom hotellet. Jeg tror dette er starten på slutten for upersonlige, glossy stillbilder på hotellers hjemmesider, sier Johnsen.

Se mer på Thethief360.com

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS