NOM Blender1

Nytt serveringskonsept for kjøpesentre

Blender har utviklet nytt serveringskonsept for kjøpesentre, nemlig NOM. Det nye konseptet har norgespremiere på Ski Storsenter i dag. Ski er nemlig plukket ut som pilot for det nye serveringskonseptet, som gjør storsenteret til det eneste i landet med innendørs kullgrill.

Publisert

«NOM – deli, dining & food to go» er det fulle navnet på det nye konseptet til Blender AS, som er spesialister på serveringskonsepter på kjøpesenter og flyplasser.

Blender eier og drifter blant annet velkjente konsepter som La Baguette, Café Opus, Fattigmann, Bistro Brocante, Eataly, Beach Club og flere unike konsepter på Norske flyplasser.

Ski – et egnet testmarked

Ski Storsenter. (Foto: Ski Storsenter)

– Med NOM ønsker Blender å tilby et differensiert og spennende serveringskonsept med kvalitetsmat til hyggelige priser, og har valgt ut Ski Storsenter som piloten til prosjektet. Vi har lenge hatt lyst til å satse i Ski. Mange fra Ski jobber og spiser i Oslo, og mattilbudet på Ski står ikke i stil med befolkningens preferanser. Derfor har vi valgt ut Ski som testmarked for et mer moderne serveringstilbud, forteller Ronny Gjøse, administrerende direktør i Blender.

Kullgrill som løfter maten til nye høyder

Ronny Gjøse, administrerende direktør i Blender. (Foto: Arkiv)

NOM vil være en restaurant med internasjonalt preg, der kjøkkenet blander smaker fra forskjellige verdenshjørner. Det er likevel kullgrillen som vil være helten på kjøkkenet.

– Den spanske kvalitetsgrillen Josper, som brukes på flere gode restauranter i hele verden, vil nå for første gang tas i bruk på et kjøpesenter i Norge. Josper-grillen tilfører en unik smak, og alle våre burgere, fiske og kjøttretter for en runde i grillen, dette blir utrolig smakfullt. Vi går for kvalitets kull, sier Gjøse.

Handleopplevelse

Matinteressen blant nordmenn har vært sterkt økende de siste årene, og det stiller nye krav til serveringsbransjen.

– Kjøpesentermat er ikke lenger ensbetydende med konditorier, ferdigmat og enkle konsepter. Sentrene er i ferd med å bli destinasjoner der publikum bruker stadig mer tid, og da stilles også økte krav til serveringskonseptene som tilbys. Kundene forventer gode råvarer, spennende smaker, unikt og koselig miljø og en opplevd verdi for pengene sine. NOM er vårt svar på denne utfordringen og vi vil med dette tilskuddet ha en komplett og spennende konseptportefølje for vår kjøpesenter satsning, sier en meget fornøyd Gjøse.

NOM

Restauranten har som mål å tilby noe for enhver – enten du er i farta og kun vil kjøpe med deg noen spennende produkter hjem eller noe å bite i mens man er på farten, eller ønsker å hvile beina og ta seg god tid til å nyte et smakfullt måltid.

Kaffe vil være viktig for NOM, og det vil være en egen «kaffe-avdeling» i konseptet. Her vil det serveres fersk og nytrukket kaffe, der kaffebønner vil variere fra uke til uke, samt espressobaserte kaffedrikker.

Menyen vil ellers inneholde et burger-utvalg med mulighet for spennende side orders, en egen vaffelmeny med tradisjonelt og utradisjonelt tilbehør, og streetfood-retter som er ment for å deles.

Lokalene er designet for å gi en lun følelse med norsk/nordisk preg. Samtidig vil atmosfæren være tilpasset kjøpesenter-døgnet.

Blender har brukt det Britiske designbyrået Herbert & Duncalf i design-utviklingen av NOM.

Umoe Restaurants AS

Umoe Restaurants AS er en av Norges ledende serveringskjede med en årlig omsetning på 4 milliarder kroner og 9000 ansatte fordelt på over 330 restauranter og caféer. Ved hovedkontoret som er lokalisert på Lysaker Torg er vi 105 ansatte inkludert kjedestab og ledelse i de ulike datterselskaper. Selskapets datterselskaper er Peppes Pizza, TGI Fridays, Starbucks, Burger King og Blender AS.

Blender AS

Blender er en av Norges ledende restaurantaktør på travle trafikknutepunkter. De utvikler og drifter attraktive spisekonsepter på kjøpesenter og lufthavner, samt en rekke enkeltstående restauranter i Oslo. De er til stede med spennende serveringskonsepter der folk flest ferdes. Og tilbyr med lidenskap, kompetanse og bredde en optimal miks av mat- og drikkekonsepter, tilpasset lokale forhold og gårdeierens behov.

Blender driver i dag 33 serveringssteder på travle trafikknutepunkt som Oslo S, Bergen lufthavn, Flesland, Stavanger lufthavn, Sola, Haugesund lufthavn, Karmøy, Sandefjord lufthavn, Torp, Trondheim lufthavn, Værnes, Bodø lufthavn og ankomst enhetene på Oslo lufthavn.

Blender driver 46 serveringssteder på kjøpesenter fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS