Tine-Birkeland Scandic

Intensiverer kampen om hotellgjestene

Scandic intensiverer kampen om de norske hotellgjestene, og bruker fire kompletterende byråer som skal jobbe tett for å vinne nye gjester. I Norge er det Isobar, JCP Ignite, og mediebyrået RED som er valgt som nye samarbeidspartnere. Fra før samarbeider Scandic med PR-operatørene.

Publisert

Markedssjef i Scandic Norge, Tine Birkeland.

Samarbeidsvilje og kompletterende kompetanse har vært viktige kriterier for Scandic i valget av samarbeidspartnere. Hotellkjeden vil nå jobbe etter en ny byråmodell, hvor målet er å skape større konkurransekraft gjennom tydeligere og mer helhetlig kommunikasjon, og sterkere synergier mellom virkemidler og kanaler.

– Scandic er i utfordrerposisjon i Norge, men skal bli stadig mer offensive. Derfor trenger vi å være smartere, raskere, tydeligere og mer effektive i vår kommunikasjon enn konkurrentene. Vi føler vi har funnet samarbeidspartnere som forstår dette, og har rett innstilling til de utfordringene vi står overfor, sier markedssjef i Scandic Norge, Tine Birkeland.

Digitale kanaler – et viktig satsingsområde

Digitale kanaler er stadig viktigere for reisevante nordmenn, og naturlig nok et viktig satsningsområde også for Scandic. Men samspillet mellom kanaler og virkemidler er minst like avgjørende.

– Scandics konkurransekraft er avhengig av at alt vi gjør styrker merkevaren og vårt konkurransefortrinn. Derfor må all kommunikasjon jobbe mot samme mål. Det er en forutsetning for at vi skal lykkes fremover. Isobar, JCP Ignite, PR-operatørene og RED har kompetanse som utfyller hverandre på en god måte, i tillegg til en metodikk og tilnærming som muliggjør et godt og tett samarbeid. Vi kommer også til å samarbeide mye med JCP Event, sier Birkeland.

Spennende fremtid

Scandic har iverksatt en betydelig offensiv på det norske markedet, og har noen spennende år foran seg. Blant annet vil hotellkjeden åpne flere nye, store hoteller i Norge. I tillegg lanserte nylig Scandic hotellkjeden HTL.

Les også: Scandic lanserer hotellkjeden HTL

Ett av Scandics viktigste mål er å posisjonere seg som den ledende innenfor kurs- og konferansemarkedet, i tillegg til å styrke seg betraktelig innenfor fritidssegmentet.

– Scandic skal styrke sin posisjon og ta markedsandeler på det norske hotellmarkedet. Vi har det som skal til for å vinne kampen om kundene, og nå har vi også samarbeidspartnere på kommunikasjonssiden som har det som skal til for å bidra til denne veksten, sier salgs- og markedsdirektør i Scandic Hotels, Axel Huus.

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS