Figgjo kokkelandslag1

Nordiske kokkelandslag velger Figgjo

Samtlige nordiske kokkelandslag velger Figgjo. Kokkelandslagene fra Sverige, Danmark, Finland og Island binder seg til norsk porselen, og har de siste ukene signert avtaler med Figgjo som gjør dem til eneleverandør til alle nordiske deltakere på kokke-OL, Culinary World Cup og nasjonale mesterskap.

Publisert

Danske Uffe Nielsen, president i Nordisk Kjøkkenchef Fédération, undertegner avtalen om eksklusiv bruk av Figgjo porselen, sammen med Area Sales Manager Marthon Tjessem i Figgjo AS.

– Dette er en fantastisk anerkjennelse av Figgjo porselen, sier produktutviklingssjef på Figgjo Constance Gaard Kristiansen.

I løpet av februar har Figgjo undertegnet eksklusive avtaler med samtlige kokkelandslag i Norden, i tillegg til organisasjonen Nordisk Kjøkkenchef Fédération (NKF). Avtalene gjør Figgjo til eksklusiv leverandør av porselen til alle kokkelandslagenes aktiviteter fram til 2016. Dette betyr at Figgjo porselen vil bli brukt under EXPOGAST - Culinary World Cup 2014 i Luxembourg, IKA Culinary Olympics 2016 i Erfurt i Tyskland, samt i et titalls nasjonale og internasjonale konkurranser.

Sverige velger norsk

– Porselenet fra Norge henger med i trendene, mens svenske produsenter er mer opptatt av å beholde sin tradisjon», sier Conny Andersson, internasjonal kokkedommer og president i Svenska Kockers Förening, som står bak det svenske kokkelandslaget.

– Kokkelandslaget får jevnlig henvendelser fra andre porselensprodusenter som vil innpå, men vi holder fast på Figgjo. Du ser før du smaker, og utseende og presentasjon er avgjørende for å satsehelt i toppen internasjonalt,» sier Kristine Hartviksen, president i Norges Kokkemesteres Landsforening (NKL).

– Slår danske produsenter

– Det er en vanskelig prosess å finne riktig porselen, og vi foretrekker Figgjo framfor andre nordiske produsenter. Figgjo porselen kan være den siste avgjørende faktor for å nå opp i konkurransen», sier Sten Slot Knudsen, direktør for det danske kokkelandslaget.

– Andre produsenter har satt ut produksjon til Kina. Det har ikke Figgjo gjort. Uansett hvor vi kommer blant gourmetrestauranter i Norden, så vet vi at Figgjo er der. Grunnen er først og fremst at de er i front når det gjelder design, sier Uffe Nielsen, president i Nordisk Kjøkkenchef Fédération.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS