Escape Travel Elvecruise A

Nisjereiser gir økonomisk uttelling

Det norske selskapet Escape Travel, Norges største arrangør av elvecruise og er dessuten spesialist på cruise, langreiser og safari, har hatt betydelig vekst og viser til gode resultater.

Publisert

Elvecruise er populært blant nordmenn. (Illustrasjonsfoto: Escape Travel)

Produktspekteret omfatter rundreiser med norske reiseledere, eksotiske badeferier, eksklusive togreiser, spesialgrupper for både private og firmaer samt skreddersøm for individuelle over hele verden, heter det i en pressemelding.

Sterk omsetningsvekst

Selskapene i Escape Travel konsernet kan se tilbake på enda et godt år. Moderselskapet ble etablert i 2004 og for første driftsår i 2005 var omsetningen 19 millioner kroner.

I 2012 har omsetningen økt til 158 millioner kroner (134 millioner kroner i 2011). Resultatet før skatt er 8,3 millioner kroner (6,7 millioner kroner i 2011). I konsernet inngår Escape Travel og Carpe Diem, et selskap som har spesialisert seg på single-reiser.

– Vi har hatt en sterk vekst gjennom disse årene og truffet markedet godt, spesielt når det gjelder elvecruise hvor vi etter hvert dekker store deler av verden. For 2013 kan vi faktisk tilby cruise på 30 elver på 4 kontinenter. Interessen er stor og man kunne nesten ønske det var enda flere elver i verden, sier en fornøyd administrerende direktør Tove Voss.

Ny vekst i år

Administrerende direktør i Escape Travel, Tove Voss.

Det budsjetteres med en ytterligere vekst for 2013. Selskapet har i dag 27 medarbeidere, men regner ikke med å måtte øke antall ansatte. I 2012 ble turoperatøren Iceland Explorer en del av Braathen Holiday Group, majoritetseiere i Escape Travel.

Det er et veletablert selskap med hovedsete i Gøteborg og har ekspertkompetanse på Island og Grønland. For 2013-oppstart i Norge søker man derfor i disse dager daglig leder.

– Som en hyggelig oppmuntring ble vi dessuten valgt til «Årets Spesialreisearrangør 2012» av bransjen under Grand Travel Award 2012 som ble holdt i januar i år. Det betyr mye for oss med en slik anerkjennelse av kvaliteten på våre produkter og våre medarbeidere, sier adm. direktør Tove Voss.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS