Ostehuset Hanne+Tom

Åpner Ostehuset på Hinna

Etter utvidelsen med Ostehuset Øst, åpner Ostehuset en ny avdeling i Aker Solutions sitt nye bygg på Hinna i Stavanger fredag 8. mars. Her ligger forholdene godt til rette både med tanke på infrastruktur og kollektivtransport.

Publisert

Hanne Norman Berentzen og mannen Tom Helge Sørensen står bak Ostehuset.

– Grunnen til at vi velger å etablere oss på Hinna, er at vi har stor tro på området. Det er spennende og dynamisk å være tilstede i et område med næring og boliger. I tillegg ligger en av distriktets gode kokkeskoler her. Det er veldig kjekt å komme nærmere ungdommen som skal bringe verden vår videre, sier Hanne Norman Berentzen, gründer og eier av Ostehuset.

Fra Ostehusets butikk.

Daniél R. Madsen daglig leder

Kokken Daniél R. Madsen, tidligere Gastronomisk Institutt, er hentet inn som daglig leder på Ostehuset Hinna. Kombinasjonen butikk, delikatesse, café, vinkurs og naturligvis ost videreføres på samme måte her med den ekte og gode maten som Ostehuset har blitt kjent for. I tillegg til café og bakeri åpnes Ostevippen som vil være et eget lokale for møter og selskap.

– Vi har snakket om å starte i dette området de siste 10 årene uten å gjøre noe med det. Når muligheten bød seg valgte vi å satse. Vi synes også at det skal bli ekstra kjekt å komme i huset til Aker, som har satset stort på Hinna. Stedet her gir en følelse som å være på landet med naturen rett utfor døren. Utsikt til hav og fjell, livet er fantastisk da, så da mangler det bare å unne seg noe godt, fastslår Hanne som gleder seg til åpningen.

Ostehuset Hinna

Total kapasitet i cafeen er 75 personer Langbord: Ca. 30 plasser Småbord: Ca. 30 plasser Catering: Fra 8 til 1000 personer Vindusrekke/barstoler: Ca. 15 plasserTil våren etableres uterestaurant

Ostehuset

Ostehuset

Hanne Norman Berentzen og mannen Tom Helge Sørensen som er kjent fra suksesser som Café de France og Bølgen & Moi, er gründere av Ostehuset.

Siden etableringen med butikken i sentrum i 1999 og nå med nyåpning på Hinna, den tredje i rekken av Ostehus.

Fra starten var hovedfokuset ost, i dag er det mangfoldet som kjennetegner Ostehuset. Konseptet bygges på tre hovedelementer: Butikk, café og catering.

Les mer på Ostehuset.no

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS