Ringnes kan bli årets globale samarbeidspartner

I kveld, 14. juni, kårer PepsiCo hvem som er deres viktigste samarbeidspartner globalt. Etter å ha vunnet en pris i Pepsi-systemet tidligere i år er Ringnes storfavoritt til å vinne den aller gjeveste prisen, «Bottler of the Year». Samarbeidet mellom PepsiCo og Ringnes har gjort Pepsi Max til klar markedsleder innenfor sukkerfri cola i Norge, med 65 prosent andel.

Publisert

«Bottler of the Year» er den mest prestisjefylte prisen en samarbeidspartner kan vinne i PepsiCo. Prisen deles ut i Bangkok i kveld av Pepsis CEO Indra Nooyi, som også er ranket som en av verdens mektigste kvinner. De to andre landene som er nominert er Chile og Saudi Arabia. Ringnes har tidligere i år vunnet prisen «Bottler of the Year Europe», og mange regner derfor med at Ringnes vil bli den som reiser hjem med det gjeveste trofeet i kofferten.

- Prisen kåres på bakgrunn av blant annet volum, andeler, samarbeid, innovasjon og villighet til å investere i markedet. PepsiCo er også opptatt av hva våre partnere gjør overfor ansatte og miljøet rundt oss. Ringnes har favorittstempelet, men bør uansett være veldig stolte av nominasjonen, sier Peder Bruusgaard, Franchise Manager i PepsiCo Norge.

Sterk utvikling

Pepsi Max har en meget sterk posisjon i det norske colamarkedet. PepsiCo omtaler utviklingen til Pepsi Max siden lanseringen i 1994 som eventyrlig. De har også store ambisjoner for videre vekst sammen med Ringnes.

- PepsiCo er stolte av samarbeidet med Ringnes. Vi er imponert over deres suksess, evnen til innovasjon og stå-på viljen til alle som jobber i Ringnes. Enten det er snakk om ledergruppen, salgsapparatet eller produksjon så brenner de for det de gjør. Selv om vi har en sterk posisjon i colamarkedet, har vi selvsagt mål om å vokse videre, sier Peder Bruusgaard i PepsiCo Norge.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS