LONDONM Accor2

Accor sikter mot 1000 Mercure-hoteller

I vår ble Mercure-hotellene introdusert i Sverige. Hotellkjeden Accor satser nå på å komme opp i 1000 Mercure-hoteller over hele verden i løpet av fem år, fremfor alt via nye franchiseavtaler, heter det i en pressemelding.

Publisert

Fra et av de 73 Mercure-hotellene i Storbritannia .

Mercure er den ledende hotellgruppen Accors hotellkjede i mellomklassegmentet, og er representert med mer enn 700 hoteller over hele verden.

I vår ble de første Mercure-hotellene introdusert i Sverige og denne uken presenterte Accor fremtidsplanene på en pressekonferanse i London. Blant annet satser kjeden på å komme opp i 1000 hotell over hele verden i løpet av fem år, fremfor alt via nye franchiseavtaler.

Franchise- og managementavtaler

– Mercure-kjeden, som i dag drives via franchise- og managementavtaler, er avgjørende for Accor-konsernets ekspansjon. Takket være samarbeidet med franchisetagerne og effektiv distribusjon blir Mercure-hotellene stadig mer populære både blant hotelleiere og gjester. Mercure tilfører ny kraft, moderne stil og innovasjon i segmentet for mellomklassehotell, sier Yann Caillère, konsernsjef for Accor.

Nest størst i sitt segment

Mercure er verdens nest største hotellkjede innen sitt segment (eksklusive Nord-Amerika) med 732 hoteller i 50 land. Kjeden har ekspandert med i gjennomsnitt ett hotell per uke og med mer enn 15 000 nye rom fra 2011 til 2012.

I 2012 sto Mercure for 21 prosent av alle nye rom som ble åpnet av Accor-gruppen.

Flest i Frankrike

Mercures viktigste markeder er Frankrike (232 hoteller), Tyskland (112 hoteller) og Storbritannia (73 hoteller). Ekspansjonen skjer først og fremst i Brasil (64 hoteller) og Australia (63 hoteller).

I løpet av 2013 har Mercure i tillegg lansert sine første hotellanlegg i Tyrkia og Sverige, og totalt sett planlegger kjeden å åpne 53 nye hoteller i løpet av året.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS