Nordlys

Populær landsdel skaper begeistring

NordNorsk Reiseliv AS opplever stor interesse for Nord-Norge som reisemål og kan glede seg over et solid avspark inn i det nye året. – Vi opplever en svært stor interesse fra journalister, TV-team, turoperatører og nyhetsbyrå som ønsker å besøke Nord-Norge, heter det i en melding fra organisasjonen.

Publisert

Foto: Visit Northern Norways Facebook-side.

Det er nordlysopplevelser som er spydspissen i vinterturismen som for alvor tar fart nå. Interessen for Nord-Norge og nordlyset er faktisk så stort at en pressemelding fra Innovasjon Norge sitt kontor i Tyskland, som omhandlet nordlyset ble trykt og publisert mer enn 370 ganger i ulike medier.

Dette beregnes til en annonseverdi på over 6,2 millioner kroner.

Stor pågang fra presse

Foto: Visit Northern Norways Facebook-side.

NordNorsk Reiseliv AS koordinerer i tett samarbeid med Innovasjon Norge, destinasjonsselskapene og reiselivsaktørene i Nord-Norge, en rekke presse- og visningsturer.

– Pressearbeid som resulterer i redaksjonell omtale er et viktig og kostnadseffektivt tiltak, som verdsettes høyt av lesere som igjen er potensielle gjester. I 2011 koordinerte NordNorsk Reiseliv AS 104 presseturer og 18 visningsturer. Verdien av den redaksjonelle omtalen i etterkant beregnes til 158 millioner kroner, sier John-Steve Linløkken, markedsstrategisk leder i NordNorsk Reiseliv AS.

Samarbeid med Innovasjon Norge

Utsikt fra Festvågtind i Lofoten. (Foto: Morten Holt)

Nå i januar og februar er det presseturer for nederlandske- og belgiske journalister, i samme periode som det kommer det to TV-team fra Frankrike. I tillegg gjennomføres det visningsturer for russiske, tyske, nederlandske, engelske og svenske turoperatører.

– Dette hadde ikke vært mulig uten ett tett og godt samarbeid med Innovasjon Norge, men også destinasjonsselskapene og reiselivsbedriftene som gjør en helt fantastisk jobb, og som tilbyr slike flotte produkter. Vi opplever så stor interesse på slike turer at det faktisk er blitt en kamp om plassene. For å imøtekomme denne positive etterspørselen arrangerer vi nå en egen tematur for internasjonal presse, med nordlys som tema, sier en begeistret Arne Trengereid, administrerende direktør i NordNorsk Reiseliv AS.

Nasjonale- og internasjonale messer

Nord-Norge har vært svært godt besøkt på nasjonale- og internasjonale messer gjennomført i årets første måned. Aktører i Nord-Norge har i år stått sammen og representert hele landsdelen på større messer som; Vacantiebeurs i Utrecht, Matka i Helsinki, Grüne Woche i Berlin, CMT i Stuttgart og selvsagt også på Reiselivsmessen i Oslo. Interessen for Nord-Norge som reisemål er stor verden over og tilbakemeldingene på at Nord-Norge står samlet under ett, er udelt positive.

Nye markeder

NordNorsk Reiseliv AS reiser nå for første gang på «Work Shops» i Kina, Taiwan og Hongkong, for å vise frem de fantastiske opplevelsene Nord-Norge kan tilby asiatiske turoperatører og deres gjester.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS