Olearys Wilhelm Vintilescu[1]

Sportsbarkjeden O´Learys skal vokse i Norge

Sportsbarkjeden O’Learys går inn i sitt 25. år med en vekst på 45 prosent fra 2012. Dette feires med åpning av flere nye restauranter. Totalt skal 23 nye restauranter etableres, og fem av dem åpnes i Norge.

Publisert

Wilhelm Vintilescu, administrerende direktør for O’Learys Trademark, som er merkevareeiere og franchisegivere for O’Learys.

Restaurantkjeden opplever for første gang en omsetning på over en milliard svenske kroner. Nå skal kjeden vokse ytterlige, og målsetningen er 100 restauranter innen utgangen av 2013.

Vekst i Norge er blant prioriteringene, og fire restauranter i dag skal bli til ni i løpet av året. Det skal også sikres flere etableringer neste år.

Vil vokse kraftig – også i Norge

– Vi vil åpne fem nye restauranter i Norge, og bortsett fra den vi nylig åpnet i Trondheim har vi to enheter under planlegging. Interessen fra eksisterende franchisetakere som ønsker å utvide og åpne flere restauranter er stor og økende. I dag har vi flere eksempler på franchisetakere som driver både to, tre og noen ganger enda flere restauranter på samme tid. For oss beviser dette at merkevaren vår er sterk, og at franchisetakere ser lønnsomheten i O'Learys restaurantene, sier Wilhelm Vintilescu, administrerende direktør for O’Learys Trademark, som er merkevareeiere og franchisegivere for O’Learys.

O'Learys har som ambisjon å vokse sterkt i årene som kommer, og et viktig element er franchisetakerne SSPs etablering av restauranter på strategisk viktige flyplasser og togstasjoner rundt om i verden. En stadig økende interesse fra internasjonale aktører legger til rette for å planlegge god vekst utenfor Sverige kommende år.

O’Learys i tall

Det totale antall restauranter innen O’Learys Trademark var i desember i fjor 77 stykker i syv land. I 2012 åpnet tolv nye restauranter, inkludert ssju i Sverige, to i Tyskland, to i Finland og en i Norge. Selskapets totale investering i de tolv nye enhetene beløper til 121 millioner SEK, mens re-investering i de andre 62 restaurantene utgjør 30 millioner SEK.

Alle O’Learys restauranter drives av selvstendige franchisetakere. Størst er SSP, som driver 17 av restaurantene.

Om O’Learys - The No1 Sportsbar

Restaurant-kjeden O’Learys består av nærmere 80 restauranter i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Spania, Tyskland og Singapore, og er kjent for mange TV-skjermer og sin unike innredning inspirert av Boston.

O’Learys tilbyr sine gjester mat inspirert av det nordamerikanske kjøkkenet i omgivelser tematisert av idrett- og musikkopplevelser.

O’Learys ble grunnlagt i 1988 av tavernaprofilen Jonas Reinholdsson, og den første enheten ble åpnet 16. november i Göteborg.

O'Learys Trademark eies fra januar 2012 av gründer Jonas Reinholdsson, administrerende direktør Wilhelm Vintilescu og COO Christian Bellander som alle har jobbet i selskapet siden 2003. De eier selskapet sammen med en gruppe investorer.

Restaurantene drives av lokale franchisetakere.

Mer informasjon finner du på www.olearys.se.

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS