Rica Hotels med ny profil logo

Rica Hotels med ny visuell identitet

Rica Hotels moderniserer sitt visuelle uttrykk med blant annet en ny logo. Hotellgjestene vil i tiden som kommer stifte kjennskap til et friskere og mer tidsriktig design. Rica Hotell- og Restaurantkjede ble grunnlagt i 1975. Jan E. Rivelsrud var den gangen, som i dag, hovedaksjonær.

Publisert

Mye har forandret seg siden 1975, blant annet har hotellkjeden skiftet navn til Rica Hotels, men logoen – det kjente «skjoldet» – har kun med små justeringer vært den samme siden 1975.

Rica Hotels anno 2013

Den nye logoen til Rica Hotels.

25. februar 2013 lanseres en ny versjon av logoen, og med den en ny visuell identitet for en av Norges ledende hotellkjeder.

­– Dette er en videreutvikling av en av reiselivsbransjens sterkeste merkevarer. Vi viderefører selvfølgelig våre gode verdier som er nedfelt i vår merkevareplattform, men tiden er absolutt inne for en mer moderne drakt som er tilpasset dagens og morgendagens marked, sier konsernsjef Fredrik Utheim.

Tydeliggjøre merkenavnet

Det er designbyrået Work som har utarbeidet hotellkjedens nye profil.

– Med fornyelsen av logoen er det lagt vekt på å tydeliggjøre det sterke merkenavnet Rica Hotels og fremheve skjoldet som har vært en viktig del av Rica Hotels’ identitet siden etableringen i 1975, sier Hilde Falck-Andersen i designbyrået.

Nå får Rica Hotels et friskere og renere uttrykk som kler hele hotellsortimentet – fra moderne og trendy byhoteller til de klassiske og ærverdige hotellene.

Den lille store, forskjellen

– Lanseringen av den nye profilen henger sammen med en større satsing og videreutvikling av Rica Hotels’ kommunikasjon, forklarer kommersiell direktør Pål Semb-Johansson. Rica Hotels inngikk også for kort tid tilbake et samarbeid med reklamebyrået DDB Oslo.

Rica Hotels G20 i Oslo med en nye profilen.

– Sammen med DDB har vi utarbeidet en ny kommunikasjonsform, hvor enkle grep og kommunikasjonen skal gjenspeile «den lille, store forskjellen». Gjennom kommunikasjonen ønsker vi nå i større grad å sette fokus på de små tingene som gjestene setter pris på og som differensierer oss fra våre konkurrenter, sier Semb-Johansson. Det kan være alt fra en god frokost, muligheten til å velge pute fra vår putemeny eller det å bli møtt med en vennlig gest fra våre medarbeidere. Dette med mer håper vi vil utgjøre «den lille, store forskjellen» for den enkelte hotellgjest, sier Semb-Johansson.

På nettet i første omgang

Den nye visuelle identiteten vil i første omgang tas i bruk på de digitale flatene som Rica.no, før den gradvis implementeres på Rica Hotels nærmere 80 hoteller i Norge og Sverige i form av skilting og profilmateriell.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS