ScandicFlagg

FN lærer av Scandic

Hotellkjeden Scandic sitt omfattende arbeid for å gjøre hoteller tilgjengelig for funksjonshemmede har blitt lagt merke til av FN. Scandics handikapambassadør Magnus Berglund fikk det ærefulle oppdraget å fortelle om hotellkjedens arbeid med å legge forholdene til rette for uførhetsturisme på en internasjonal konferanse arrangert med støtte av FNs World Tourism Organisation (UNWTO).

Publisert

– Det er fantastisk å se at Scandic sitt fokus på spørsmål knyttet opp mot tilgjengelighet igjen har blitt lagt merke til, sier Anders Ehrling, konsernsjef i Scandic.

Smarte løsninger

På konferansen"Tilgjengelighet i turisme: en etisk verdi, en forretningsmulighet" fokuserte Berglund på arbeidet Scandic legger ned for å øke bevisstheten rundt funksjonshemming og hvordan bedrifter kan inkludere arbeidet med tilgjengelighetsproblemer i den daglige driften.

-Ved hjelp av smarte løsninger legger vi forholdene til rette for alle gjester uansett om de har svak hørsel, bruker rullestol eller har andre funksjonshemminger som gjør at de trenger litt ekstra omtanke, sier Ehrling.

Etisk og økonomisk riktig

Berglund la også vekt på at dette ikke bare var en etisk verdi, men at bedrifter som legger forholdene til rette vil også oppleve at funksjonshemmede som kundegruppe kan skape forretningsmessig vekst innen reiselivsnæringen.

-Bare i Europa er det over 50 millioner mennesker med en eller annen form for funksjonshemning. De kan ha svært begrensede muligheter til å bo på hotell, og derfor er Scandic sitt arbeid ikke bare etisk, men også en økonomisk riktig satsing, sa Berglund.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS