Mathallen Smaksprøver

Årets handels- og servicebedrift i Oslo

Mathallen er kåret til årets handels- og servicebedrift i Oslo 2013. Mathallens butikker og deres medarbeidere kan juble over å ha blitt stemt frem som publikums store favoritt.

Publisert

Det var ordfører Fabian Stang som overrakte prisen til Mathallens daglig leder Frode Rønne Malmo under Oslo Handelsstands Forenings sommerfest tirsdag kveld.

– Vi er utrolig glade og ydmyke over at vi har fått denne prisen. Det viser også at våre besøkende er fornøyde med Mathallen og vi føler oss svært beæret over at vi har mottatt akkurat denne prisen, sier en stolt Rønne Malmo.

Er høyt verdsatt

Mathallen.

Oslo kommune, Aftenposten, Nordea og Oslo Handelsstands Forening står bak prisen som deles ut hvert år på bakgrunn av bedriftens presentasjoner det foregående året. Hensikten er å stimulere til økt kvalitet, høyere servicenivå og mer kunnskap i handels- og servicenæringen.

– Denne prisen viser at Mathallen er høyt verdsatt og et populært sted for våre besøkende. Det er vi usedvanlig godt fornøyd med, forteller Rønne Malmo.

Oppfylte kravene

De øvrige nominerte til prisen var Moods of Norway (Hegdehaugsveien), Milslukern (Ullevål Stadion), Nespresso Boutique (Eger) og TGR (Bogstadveien). De nominerte måtte ha utmerket seg positivt på følgende områder foregående år:

Frode Rønne Malmo. (Foto: Morten Holt)

  • Oppfyllelse av strategiske mål
  • Salgs- og lønnsomhetsutvikling
  • Markedskommunikasjon og aktiviteter
  • Miljø, sikkerhet og trivsel både for kunder og ansatte
  • Service- og kundebehandling
  • Utvikling av nye konsepter og nytenkning i handel og service
  • Bedriftens relasjoner til eget miljø

Én million besøkende

Forrige uke rundet Mathallen én million besøkende.

– Én million besøkende var det ambisiøse målet vårt for det første året. At vi allerede har nådd målet etter ni måneder, er vi særs fornøyde med. Vi har hatt godt besøk siden Mathallen åpnet oktober i fjor, sier Rønne Malmo.

– Tallene bekrefter også at lokaliseringen er perfekt. Mathallen treffer de unge og kreative; byfolket i nabolaget, så vel som turister og stamkunder som kommer fra alle deler av byen. Mathallen har normalt opptil 24.000 besøkende i uka. I juli har besøket vært noe lavere, men likevel bedre enn beregnet. Butikker som har flere utsalgssteder i byen melder at de har solgt betraktelig mer i Mathallen enn gjennom de andre butikkene i sommer, sier han.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS