Beitostølen Historisk Foto Bjørn B Jacobsen

293 fastboende omsatte 30 millioner kroner

I dag går flaggene til topps på Beitostølen. Direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort og hele næringslivet jubler for tidenes påske – med 100 prosent belegg og rekordomsetning på rundt 30 millioner kroner. – Jeg har nesten ikke ord. Dette er et fenomenalt resultat både for oss og for hele Beitostølen, sier Atle Hovi, som samlet en del av næringen til et jubelbilde i alpinbakken.

Publisert

Et knippe næringsdrivende og servicemedarbeidere som har stått på nærmest dag og natt for de rundt 15 000 påsketuristene som har vært på Beitostølen, sier direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort (fra venstre). Videre Målfrid Robøle (Sport1), Kjell Viken (senterleder Stølstunet), Kristin Grønolen (daglig leder Peppes Pizza), Stefano Navarese (daglig leder Huset Steaks&Bones), Nicolay Flaaten (daglig leder Beitostølen Booking Service), Berit Müller (daglig leder Jotunstogo), Trond Storrusten (Intersport), Ivar Rogne (daglig leder Bitigrenda), Rune Framås (daglig leder Kiwi Beitostølen), Henning Pärsson og Kristian Kjelsbak (skilærere skiskolen) og Tine Stølen (hovmester Aasgaard & Bergo). (Foto: Bjørn B. Jacobsen)

– Fantastisk resultat, hilser både ordfører Kjell Berge Melbybråten og fylkesordfører Gro Lundby.

102 000 kroner per innbygger

En omsetning på 30 millioner kroner betyr at hver og en av de 293 fastboende på Beitostølen har omsatt 102 000 kroner i løpet av påskeuka. Eller sagt på en annen måte: Hver og en av de 15 000 påsketuristene, store som små, hyttefolk som hotellgjester, har lagt igjen 2000 kroner hver i Norges Fjellandsby i løpet av siste uka.

Fylkesordfører Gro Lundby er imponert:

– Denne påsken er en kraftfull manifestasjon av Oppland som landets ledende region for strålende opplevelser i fjellet. For oss er det veldig gledelig å se at satsingene lykkes, i samspillet mellom politikk og næringen, sier fylkesordfører Gro Lundby.

Også ordfører Kjell Berge Melbybråten smiler om kapp med sola:

– Ja, dette har virkelig vært tidenes påske for oss alle. Et resultat av kollektiv satsing og en positivitet her oppe på 900 meter mange reisemål kan misunne oss. Dette kombinert med unike forutsetninger ved foten av Jotunheimen og været, gjør at mange av våre påskegjester nok kommer tilbake snart. Denne fantastiske vinteren kan vi fortsatt nyte i flere uker fremover, understreker Kjell Berge Melbybråten.

Omsetningsøkning

Atle Hovi kan juble over tidenes påske på Beitostølen. (Foto: Bjørn B. Jakobsen)

De glade næringsdrivende vi møtte i alpinbakken på Beitostølen i ettermiddag, var unisone i sin karakteristikk: Dette har vært tidenes påske på Beitostølen! Det meldes om omsetningsøkninger fra 30 til 100 prosent.

– Når folk spør meg, som driver med booking, om hvordan påsken har vært, og jeg kan svare ”100 prosent belegg”, så er det en fantastisk følelse, smiler daglig leder Nicolay Flaaten i Beitostølen Booking Service.

Beitostølens Kiwi-general, Rune Framås, har sammen med både Spar-butikken og Coop på Stølstunet, markant omsetningsøkning, og det var sannelig glissent i mange mathyller på butikkene på Beitostølen mandag ettermiddag.

Historisk

– Vi skjønte tidlig at nå er vi på vei mot noe historisk, da vi allerede 14 dager før påske, og folk ikke visste noe som helst om drømmevær eller ikke, passerte 70 prosent belegg. Nå ser vi resultatet av vår kommunikasjonsoffensiv det siste halve året, og det er inspirerende for oss alle å se at vi bygger en stadig sterkere posisjon for Beitostølen i markedet, påpeker Atle Hovi.

Og vintersesongen er ingenlunde over for Beitostølens del. Kommende helg inviterer Atle Hovi 150 bransjekollegaer til hotellmesterskap, og så er det Ridderuka med Ridderrennet lørdag 13. april med kronprinsparet, Märtha Louise og Jon Almaas i spissen.

– Men nå skal vi fordøye påsken noen dager før det braker løs igjen. 15 000 mennesker har gått rundt i lykkerus her oppe på 900 meter, og vi har danset på solfylte skyer sammen med dem, smiler Atle Hovi, som sammen med alle øvrige næringsdrivende på Beitostølen har jobbet nærmest døgnet rundt i påska, men så er da også samtlige belønnet med rekordomsetning.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS