CarlsonRezidorHotelGroup

Carlson Rezidor og Baker Hansen til topps

Hotellgruppen Carlson Rezidor og bakeri-sjefen Annette Julie Qvist hos Baker Hansen i Vika og på Majorstuen i Oslo gikk til topps i to kategorier hver da juryen for Årets Serviceløft 2012 kåret sine vinnere i kveld.

Publisert

Christian Gartmann (Area Vice President Nordics) og Fredrikke Næss (HR Director Nordics) i Carlson Rezidor Hotel Group.

Totalt ble det kåret ni servicevinnere under HSMAI-dagen på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo i kveld.

Årets Serviceløft 2012 ble arrangert for fjerde gang. Servicekonkurransen i ni ulike kategorier er i regi av reiselivsorganisasjonen HSMAI, men er åpen for alle bransjer og markeder i Norge.

Tidligere har Flytoget, Via Travel og Vinmonopolet vunnet hovedprisen. Denne gangen var det hotellselskapet Carlson Rezidor som stakk av med hovedprisen, nemlig Serviceveiviseren 2012.

Jobbet med servicekonseptet

Juryleder Lasse Gimnes ble svært imponert over servicearbeidet som er lagt ned hos Carlson Rezidor gjennom en årrekke.

– Carlson Rezidor har jobbet systematisk med sitt servicekonsept siden 1995. Imponerende og solid jobbing med sine medarbeidere – og som ikke minst har skapt fornøydekunder. Servicen har fått topp prioritet, sier Gimnes.

Juryens begrunnelse

Juryen skriver følgende om Carlson Rezidor som vant hovedprisen:

"En ener innen service – og som tar faglig utvikling, oppdatering og systematikk over tid på alvor. Siden 1995 har Carlson Rezidor stolt på sitt "Yes I Can"-konsept og i 2011 utvidet konseptet til å gjelde Park Inn by Radisson. Her har ansatte fått muligheten til å utvikle seg – som igjen har skapt positive opplevelser for gjestene. Og service-konseptet har så definitivt ikke blitt noen døgnflue. Stadig utvikling av kompetanse og krav, har skapt en kontinuerlig positiv prosess som har resultert i en solid utvikling av tilfredshet hos kunden. Stikkordene har vært positive, vennlige, levende og ukompliserte. Carlson Rezidor er en ledestjerne innen service – uansett bransje".

Tarje Hellebust. (Foto: Morten Holt)

Carlson Rezidor stakk ikke bare av med hovedprisen Service-veiviseren 2012. Hotellselskapet vant også prisen for Medarbeiderutvikling.

Stolt over prisen

- Vi er veldig glade og stolte for å vinne disse prisene, og jeg deler dem selvfølgelig med alle de dyktige og serviceorienterte kollegaene som hver eneste dag fokuserer på å gjøre opplevelsen på våre hoteller så bra som mulig for gjester og besøkende, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør ved Radisson Blu Oslo Plaza og District Director Carlson Rezidor Hotels.

- Det er medarbeiderne som utgjør den store forskjellen, og vi har investert betydelige ressurser i kompetanseutvikling og medarbeiderutvikling av våre ansatte, gjennom vårt program ”Yes, I can”. Det at vi nå mottar denne bekreftelsen på at vi har satset riktig gjør at vi vil kunne jobbe enda hardere fremover med å tilby førsteklasses service i moderne, eksklusive og gjestfrie omgivelser, sier en fornøyd Hellebust.

Fikk hedersprisen

Daglig leder Annette Julie Qvist hos Baker Hansen.

Kategorien Rom og Systemer ble vunnet av Baker Hansen i Vika og på Majorstuen i Oslo. Daglig leder Annette Julie Qvist hos samme Baker Hansen fikk HSMAIs hederspris for service av beste klasse som ble delt ut for første gang.

Kategorien Kommunikasjon ble vunnet av RiksTV, mens Oliviers & Co vant klassen for Kundeopplæring.

Baker Hansen i Valkyriegaten.

Clarion Hotel Stavanger gikk helt til topps i kategorien Klagebehandling, FotoVideo vant kategorien Tjenesteutvikling, mens Brasserie France ble best innen kategorien Kundebehandling.

Juryen

Følgende personer satt i juryen: Head of consumer support i Kredinor Trine Lise NessGrimstad, grynder og blogger Astrid Valen-Utvik, executive officer i The Thief Marcus Majewski, direktør i Hafslund Kundesenter Christina Endresen, gründer og blogger hos Cecilie TS AS Cecilie Thunem-Saanum, kreativ leder i MerEvent Bård Stokke, eier og daglig leder i Kulinariske Steder Silvia Jøhl Fartum, adminstrerende direktør i Akerrestauranter AS Helene Skjenneberg, informasjonssjef i Oslo Taxi Lars Dolva og HSMAI student Andreas Feiring.

– Høy kvalitet

– Administrerende direktør Ingunn Hofseth i arrangørorganisasjonen HSMAI var svært fornøyd med bidrag og vinnere i årets utgave av servicekonkurransen.

– Juryen vurderte mange bidrag med høy kvalitet. Det var tett konkurranse innen samtlige kategorier. Det virker som norske selskaper og organisasjoner prioriterer kvalitet i langt høyere grad enn tidligere. Mye positivt er på gang, sier Ingunn Hofseth.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS