Frode Rønne Malmo (11)

180 000 besøkende på tre uker

Markedssjef for Mathallen, Frode Rønne Malmo, er storfornøyd med åpningsukene.  – De siste to ukene har vi hatt offisielle tellinger og da er tallet cirka 60 000 besøkende per uke, det vil si om lag 180 000 de første tre ukene, sier Rønne Malmo.

Publisert

Markedssjef Frode Rønne Malmo er storfornøyd med åpningsukene i Mathallen. (Foto: Morten Holt)

Mathallen har budsjettert med 80 000 besøkende per måned neste år, det vil si én million i løpet av 2013.

– De første 20 dagene har vært en eneste stor deilig bekreftelse på at folk er klare for Mathallen! Vi har hatt veldig godt besøk, vi har hatt luksusproblemer som for lite produksjonskapasitet, fulle lokaler etc. Men slik skal det jo være! Det har også vært veldig gledelig å se at omsetningen har vært veldig god. Det har ikke bare vært nysgjerrige innom, folk har kommer hit for å handle og spise, sier Rønne Malmo.

Han legger til at han ikke har fått inn omsetningstallene ennå, men mange av aktørene melder om høyere omsetning enn forventet.

Stadig utvikling og forbedring

Mathallen med Scandic Vulkan i bakgrunnen. (Foto: Morten Holt)

– Er Mathallen ferdig formet nå, eller er det slik at det fortsatt er rom for nye aktører?

– Mathallen er fullt utleid, men vi jobber likevel kontinuerlig med nye konsepter og muligheter, både for korttidsbruk i hallen, sesongaktører og mer faste, langsiktige aktører, svarer han.

– Vi får en del spørsmål og kommentarer knyttet til områder folk vil ha forbedret. Det er vi takknemlige og ydmyke for. Folk savner mer økologiske varer, mer norsk mat, osv. Vi oppfordrer alle til å komme med ønsker om forbedringer til både oss i Mathallen og den enkelte butikk. Mathallen er en markedsplass for ”alle", og vi ønsker å tilpasse utvalget etter hva folk vil ha, sier Rønne Malmo.

Per 1. november er det 28 butikker, to restauranter og et kurssenter i Mathallen. Sju av aktørene er utenlandske.

Les mer i den kommende utgaven av Horeca (nummer 7 2012)

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS