ScandicFlagg

Scandics lederskole skal bli best

Scandic sin satsing på opplæring og videreutdanning av medarbeiderne har gitt fem prosent prosent høyere kundetilfredshet. Med ny sjef for Scandic Business School fortsetter satsingen på videreutdanning ytterligere. 

Publisert

Med 25 års internasjonal erfaring fra hotellbransjen vet Stephan Stahl verdien av en skreddersydd utdanning i egen regi. Han er den nye sjefen for Scandic Business School, som har som ambisjon om å være best innen hotell- og restaurantbransjen i Norden på å utvikle ledere og medarbeidernes potensiale.

– Det er veldig gledelig at våre gjester allerede mener at vi har økt vårt servicenivå. I Sverige, hvor Service@Scandic-utdanningen startet som et pilotprosjekt, har vi siden våren 2011 sett en økning på fem prosent i kundetilfredshet. Også i Norge, Finland og Danmark, hvor satsingen startet noe senere, ser vi allerede tydelig fremgang, sier Stephan Stahl.

Service@Scandic er Scandic Business Schools største opplæringssatsing. Alle medarbeidere, på alle hotell og i alle land, deltar eller kommer til å delta.

God investering

Scandic Business School tilbyr opplæring og trening på flere nivåer i emner som for eksempel lederskap, salg, service, arbeidsrett og arbeidsmiljø. Opplæringen skjer på hotellene og nå legges det i tillegg til flere e-læringskurs. Totalt har over 4 500 av Scandic sine 6 600 medarbeidere allerede deltatt.

Stephan Stahl mener at satsingen på utdanning er en lønnsom investering for å møte de høye kravene fra gjester, medarbeidere og bransjen generelt.

– Engasjerte medarbeidere

– Vår suksess bygger på engasjerte og dyktige medarbeidere, på alle nivåer, som brenner for yrket sitt og ser seg som en viktig del av et team. At vi har lykkes så bra tror jeg er et resultat av at vi tar utgangspunkt i deltagernes egne erfaringer og skaper engasjerende opplæring i et kreativ workshop-format. Jeg utelukker ikke at vi i fremtiden kommer å tilby vår utdanning også til andre selskap, sier Stahl.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS