GeirSkeie10

Geir Skeie åpner ny restaurant på hjemmebane

Geir Skeie har hatt suksess med Brygga 11 i Sandefjord. Neste vår åpner den doble Bocuse d’Or-vinneren ny restaurant på «hjemmebane» - i Leirvik på Stord.

Publisert

Geir Skeie i sin restaurant i Sandefjord. (Foto: Morten Holt)

31-årige Skeie kommer opprinnelig Fitjar fra Stord, men slo gjennom mens han var kokk hos Odd Ivar Solvold i Sandefjord. Han vant Bocuse d’Or Europe i Stavanger sommeren 2008, og fulgte opp med seier i Bocuse d’Or i Lyon i januar året etter.

Geir Skeie skal åpne i lokalene som Dolly Dimple’s tidligere disponerte i Leirvik, «hovedstaden» på Stord.

Geir Skeie åpner sin andre restaurant våren 2012. (Foto: Morten Holt)

Les om Geir Skeies triumf i Bocuse d’Or Europe her

Les om Skeies seier i Bocuse d’Or 2009 her

Helårsåpen på Stord

Geir Skeies fiskerestaurant på Brygga i Sandefjord har kun sesongåpent (sommerhalvåret og november/desember), men restauranten på Stord vil bli helårsåpen.

Les om Brygga 11 i Sandefjord her

– Dette skal bli veldig bra. Det er gøy å få gjøre noe der jeg kommer fra. Og så blir det bra å få litt god mat på øya! sa Skeie til Sunnhordland.no i sommer.

Han har ingen planer om å flytte til hjembygda. Det vil bli noen andre som skal lede Skeies satsing på Stord.

GSE Sandvik er samarbeidspartner

Satsingen skjer sammen med GSE Sandvik, som eier lokalene, skriver Sunnhordland.no. GSE Sandvik eier også 50 prosent av aksjene i Skeies restaurant i Sandefjord. Sandvik-familien har vært med på laget som sponsorer helt siden starten av Bocuse d’Or-eventyret for Skeie.

Planen er å åpne restauranten i mars/april 2013.

Les om den nye restauranten på Facebook her

"

Geir Skeie spretter champagnen etter seieren i Bocuse d'Or 2009.

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS