Mobil-overvåking

Bestiller hotellrommet med mobilen

Drøyt en tredjedel av alle forretningsreisende bestiller hotellrom med mobiltelefonen. Accor, verdens ledende hotelloperatør og markedsleder i Europa, offentliggjorde sin første undersøkelse om europeiske forretningsreisende i forrige uke.

Publisert

Illustrasjonsfoto

Undersøkelsen viser viktige trender når det gjelder ønskemål om overnatting, vaner og forventninger på service når man bor på hotell. God seng, bra område og gratis Internett lokker de fleste, og flere og flere bestillinger gjøres via smarttelefoner.

36 prosent bruker mobilen

Hele 36 prosent av alle forretningsreisende gjør i dag sine bestillinger via smarttelefonen. Totalt sett gjøres 76 prosent av alle hotellbestillinger via Internett. Den vanligste bestillingen gjøres rett på hotellets hjemmeside. 43 prosent bestiller på denne måten. Kun en tredjedel bestiller rommene sine via andre reisenettsider.

De viktigste faktorene når forretningsreisende velger hotell, er hotellets plassering (66 prosent). En god seng anses å være den absolutt viktigste servicen hotellet kan tilby (71 prosent). At hotellet har gratis Internett er en soleklar forutsetning for nesten halvparten av alle forretningsreisende (46 prosent).

Legger merke til hotellets miljøansvar

Studien viser at også de europeiske forretningsreisende legger merke til hotellets miljøansvar. 84 prosent legger merke til hotellets miljøsystem for begrensning av strøm- og vannforbruk, samt avfallshåndteringen.

– Denne undersøkelsen støtter Accors fokusområder når det gjelder kunderelasjoner og service. Forretningsreisende forventer seg flere digitale tjenester, bedre komfort og et hotell som tar ansvar for miljøet. På Accor arbeider vi intenst med alle disse spørsmålene, sier Jan Birkelund, salgssjef i Accor Nordic.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS