ÅmotOperagård

Perleprisen til Åmot Operagard i Sunnfjord

Åmot Operagard i Sunnfjord i Sogn og Fjordane gikk torsdag kveld til topps i konkurransen om den ettertraktede Perleprisen da Reiseliv 2012 innledet helgens stormønstring med bransjedag i Oslo Spektrum.

Publisert

Steinar Sørlie og Yngve Brakstad fra Åmot Operagard. (Kristian Tjessem)

Fortsettelsen skjer på Norges Varemesse i Lillestrøm i dag fredag, lørdag og søndag. Juryen utropte Åmot Operagard som vinner på bakgrunn av Facebook-stemmer og juryens egne vurderinger.

Vega Havstuer i Nordland med Anna og Jon Aga i spissen ble hedret for størst oppslutning i den åpne Facebook-avstemmingen.

Unik kombinasjon

Juryen begrunner valget av Åmot Operagard med at dette hotellet tilbyr en unik kombinasjon av mat, overnatting og kultur. Juryen skriver i sin begrunnelse at Åmot Operagard preges av høy kvalitet og innovasjon gjennom hele opplevelsen.

– Opptakten til hotellet beskrives av juryen som et kreativt og modig initiativ i en tradisjonell turistregion. Åmot Operagard er en internasjonal suksess som er mer kjent utenfor Norge enn innenfor. Hotellet representerer en ny måte å tenke hotell på, og utmerker seg også med en profesjonell markedsføring og PR-strategi.

Positivt for hele regionen

Opera-arrangementene virker også positivt for det øvrige reiselivet i regionen, da Åmot Operagard selv bare har tre rom. Det som i starten mest så ut som en vill ide, har utviklet seg til å bli en enestående suksess», skriver juryen i sin begrunnelse.

Juryen

Juryen har bestått av Arne Hjeltnes, programleder "Det norske måltid", Per-Arne Tuftin, Innovasjon Norge, Hilde C. Solheim, Virke, Anders Wyller, Vagabond, Erlend Ellingsen, Travel News og Jan Grønbech, Google.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS