QualityHotelExpoFornebu
QualityHotelExpoFornebu

Nytt hotell skal bli idéfabrikk

Quality Hotel Expo Fornebu åpner nå i mars. Ifølge Nordic Choice Hotels skal ikke dette bli et vanlig konferansehotell, men en idéfabrikk, der målet er å løfte frem de gode ideene når folk samles på hotellet.

Publisert

Quality Hotel Expo Fornebu åpner i mars 2012

Quality Hotel Expo Fornebu får 301 rom. Disse vil bestå av stort sett doble/twin rom, noen superiorrom, samt om lag 20 rom tilrettelagt for langtidsboende, der du blant annet finner en egen kjøkkenløsning.

Konferansearealet er på cirka 1000 kvadratmeter, med en totalkapasitet på 1150 gjester fordelt på 13 møterom. Det er også et eget utstillingsområde på snaut 400 kvadratmeter. Hotellet har også en egen restaurant med plass til 250 spisegjester.

"Norges mest innovative konferansehotell"

Fra fellesområdene på hotellet. (Foto: Nordic Choice Hotels)

”Dette er Norges mest innovative konferansehotell. Våre konferansefasiliteter vil bli skreddersydd for samarbeid, læring og utvikling. Vi ønsker å skape et drivhus der de beste ideene sås, vannes, blomstrer og høstes – og fremtid skapes”, skriver Nordic Choice Hotels på sine hjemmesider.

Grønne lunger

Rene lyse linjer på rommene på det nye Quality-hotellet på Fornebu. (Foto: Nordic Choice Hotels)

Det skal hotellkjeden oppnå gjennom menneskene som ansettes og særpregede fasiliteter der naturen bringes inn i interiørene.

Dette skal vises gjennom at hotellet preges av ”grønne lunger/oaser” og mye naturlig materiale som tre, stein og hvite flater.

”Med stor vekt på belysning, ventilasjon og teknikk – skal det skapes inspirerende omgivelser og helheten skal være en perfekt harmoni mellom det organiske og voksende og det teknologiske og fremtidsrettede”, skriver Nordic Choice Hotels.

Les mer på hotellets hjemmeside

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"