Kolonihagen2

Lager begeistringsdag for horecamarkedet

I samarbeid med Bondens marked og Eugen Johansen arrangerer Kolonihagen initiativ til en Begeistringsdag for lokal og økologisk mat på Fabrikken på Vulkan i Oslo. Arrangementet er rettet mot horecamarkedet. Blant foredragsholderne finner vi kjøkkensjefen på Norges nye tostjerners Michelin-restaurant, Espen Holmboe Bang.

Publisert

Arrangementet setter søkelyset på trender og utviklinger i restaurantbransjen. Sammenliknet med land som Sverige og Danmark ligger Norge langt etter i det økologiske forbruket.

Men trender som kommer til Sverige og Danmark har en tendens å komme til Norge.

Mange påmeldte

Med over 200 påmeldte deltakere fra restauranter, kantiner og hoteller i skjønn forening med lidenskapelige småskalaprodusenter fra østlandsområdet, lover det bra for framtidens horeca og bransjens interesse for mat med historie og opprinnelse.

– Vi har et ønske om at restauranter og spisesteder tar et større ansvar for å bruke rene råvarer. Kjøkkensjefer og kokker må selv bidra aktivt for å sette fokus på ærlig og ekte mat, sier Jon-Frede Engdahl i Kolonihagen.

Foredragsholderne

Spennende foredragsholdere vil dele sin kunnskap om hva fremtiden vil bringe.

Foruten Maaemos Holboe Bang, finner vi Sara Shemkhi (sosiolog fra Institutt for fremtidsforskning), Hans Arild Grøndalen (økologisk bonde på Grøndalen gård), Aina Bartmann (Bondens Marked) og Ulrik Lauridsen (Bio Italia).

Vera Michaelsen er konferansier.

Les også: Maaemo rett inn med to stjerner

Noen temaer

" Her er noen av Begeistringsdagens sentrale tema: * Hva kommer morgendagens restaurantkunder og forbrukere til å etterspørre? * Hvordan kan du styrke din egen merke­vare med bedre råvarer? * Hvorfor henger Norge så langt etter i utviklingen og hva er de store europeiske trendene? * Hvordan det er mulig å kombinere økologi og småskalaproduksjon med ny teknologi? * Hvem har makten i mat-Norge og hvordan kan forbrukere og proffmarkedet påvirke dette?

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS