EurestPuur2

Kantinen for fremtidens medarbeidere

Undersøkelser viser at bedrifters kantineløsning er viktig for å tiltrekke ung og ny arbeidskraft. Sparebank1 Gruppen AS bruker mat til mer enn ernæring, og har valg Eurest sitt nye kantinekonsept, Puur.

Publisert

Puur er et nytt kantinekonsept fra Eurest. (Foto: Eurest)

Ifølge undersøkelser gjort av Nofima, er kantinetilbudet et viktig vurderingspunkt når unge arbeidstakere søker jobb. Det har Sparebank1 tatt på alvor.SpareBank1 Gruppen AS har valgt Eurest sitt nye kantinekonsept, Puur, som et ledd i å både motivere ansatte og tiltrekke seg ny arbeidskraft. I den nye kantinen kan bankens ansatte få maten tilberedt mens de venter, heter det i en pressemelding.- Det nye konseptet peker fremover mot neste generasjons medarbeidere. Vi ønsker å være en moderne og attraktiv arbeidsgiver. Det skal gjenspeiles i bidrag til sunt og godt kosthold, sier Magne Braaten i SpareBank1Gruppen AS.

Annerledes konsept

Puur skiller seg fra tradisjonelle kantiner blant annet ved tilbereding av maten skjer på matstasjoner ute i serveringslokalet, hvor gjestene serveres fortløpende . Her gis et bredt og variert tilbud, som blir endret fra dag til dag. Betjeningen skal være rask, enkel og uten kø.– Maten holder seg fersk, uavhengig om klokken er elleve eller halv ett. Slik slipper vi også opphopning rundt bestemte klokkeslett. Folk spiser når det passer best for dem, påpeker Braaten.

Gode tilbakemeldinger

Salg- og markedsdirektør i Eurest, Jan Espen Larsen, sier at tilbakemeldingene på konseptet er svært gode. Han fremhever både den interne og den eksterne effekten løsningen har for bedrifter.– Dette er vårt nye flaggskip, og det bidrar til å differensiere oss i markedet. Konseptet er et tilbud tilpasset større selskaper som ønsker et tidsriktig og spennende tilbud for sine medarbeidere. Kantinen vår blir et aktivt virkemiddel overfor ansatte, sier Larsen.

Modulbasert

Puur-konseptet er modulbasert. De ansatte går mellom stasjonene og velger det som frister den dagen.

I tillegg er tilbudet er lagt opp slik at det alltid vil finnes ulike alternativer å velge mellom innenfor de ulike stasjonene.

Les mer i neste nummer av magasinet Horeca (nummer 1 2012)

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS