MobilsideScandic

Forenkler hverdagen for hotellgjestene

Siden midten av mai har Scandics gjester hatt mulighet til å foreta reservasjon av rom via en egen mobiltilpasset webside. Mobilsiden er svaret på den store økningen og bruk av smarttelefoner.

Publisert

For å gjøre det enklest mulig for gjestene, har Scandic valgt å utvikle et mobilt grensesnitt framfor å lage en app. Dermed kan hotellgjestene enkelt gå inn på hjemmesiden via mobilen og reservere rom, benytte seg av frinetter og samtidig komme med forslag for nye funksjoner.

Vi bruker smarttelefon

Ifølge det amerikanske markedsføringsselskapet BIA/Kelsey kommer antallet mobile søk å overgå søk fra datamaskiner innen 2015.

Google-statistikken viser også at ca 70 prosent av befolkningen i de skandinaviske landene forventes å anvende en smarttelefon innen utgangen av 2012. 84 prosent av reisende bruker allerede i dag en smarttelefon under reisen, ifølge Google sine tall.

Si din mening

Gjennom det mobile grensesnittet tilpasser Scandic seg utviklingen, og forenkler hverdagen for hotellgjestene, som kan gå direkte inn på den mobiltilpassede hjemmesiden - uten at gjesten behøver å lete opp og laste ned en applikasjon. Dessuten inviterer Scandic sine gjester inn i utviklingsprosessen ved at det finnes en egen ”Si din mening”- funksjon. Her kan gjesten gi sin vurdering samt komme med forslag for utvikling.

– Vårt opprinnelige mål for et og et halvt år siden var at fem prosent av de som booker rom via internett skulle gjøre dette via mobilen. Men allerede i høst hadde vi oppnådd dette til tross for at vi ikke hadde en mobiltilpasset hjemmeside, kommenterer Pelle Ekman, Senior Vice President Group Commercial på Scandic.

Forretningsreisende og stamgjester

På sikt tror Scandic at det framfor alt er forretningsreisende og stamgjester som kommer til å være de som benytter seg av mobilløsningen mest. Innenfor disse segmentene har man vært oppmerksom på et betydelig skifte.

– Mobilsiden har flere retninger fra startsiden, man kan booke selv og enkelt finne telefonnummer om man foretrekker å ringe selv, noe som fortsatt er veldig vanlig. Vi har også utviklet siden slik at vi kan legge til flere funksjoner etter hvert, konstaterer Ekman.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på Horeca i dag.

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS