FeelgoodGullaugPlessMarianneBRicketts

Tar opp kampen mot messemonsteret

– Kjønnsløse messer er ut. Skreddersydde events er in. Det mener de to gründerne baklivsstilsmagasinet Feelgood of Norway, Marianne Bratt Ricketts (35) og Gullaug Pless (52), som denne uken arrangerer en helt ny arena for norske opplevelser.

Publisert

Gullaug Pless (til venstre) og Marianne Bratt Ricketts.

De to har utviklet livsstilmagasinet FEELGOOD of Norway. Begge har lang erfaring fra reiseliv innen hotell, reisemålsutvikling og skiturisme.

De har sett seg lei av messemaset og arrangerer nå en helt ny arena, et event for utvalgte norske opplevelsesprodusenter, norsk mat, norsk design/fashion og norsk kunst. Premiere er torsdag 1. mars 2012 i Mathallen på Vulkan i Oslo, navnet er ”Den Norske Skattejakten 2012”.

Vil ha noe annet

– Publikum ønsker å oppleve noe spesielt, det gjør man ikke på en messearena. Folk vil møte vertskapet «face to face», de vil smake maten med adresse til stedene, de vil oppleve norsk mote, de vil ha norsk show ogde vil ha en spesiell opplevelse. Vi har skapt en intim arena bygget over en estetisk lest i et spisset event som har fått navnet «Den Norske Skattejakten». Publikum skal få en opplevelse de ikke glemmer så lett, ikke tråkke rundt i en messehall der salgsplakatene tar livet av hverandre, sier Pless, som har vært på utallige messer i sin hotellkarriere som varte i over 12 år.

Kollega Bratt Ricketts er enig. Hun har bodd i utlandet, drevet skiskoler i alpene mange år, og ser nå på Norge med nye og ferske øyne.– Vi må vise frem de små og usynlige skattene våre på en unik måte. Det er jo ingen andre som gjør det, smiler hun og innrømmer gladelig at de «gutser».

Oppdag det nye Norge

Mantraet til duoen er at oppdagelser i eget land ikke skjer i en messehall. Det er gammeldags og lite innovativt å tenke slik. Oppdagelser skjer på en skattejakt der publikum har forventninger om å gjøre noen oppdagelser og få en unik opplevelse med på kjøpet.

– Vi vil overraske, begeistre og tar gjerne opp kampen mot messesyndromet som vi ikke synes kler opplevelsesindustrien i det hele tatt. Det er utrolig gammeldags gods som ligger i disse koffertene. Vi vil levere noe annet, sier de to, som har sin fulle hyre med å få alle detaljer til arrangementet på plass. For programmet er spekket med gode ting. De vil rett og slett skape en «snakkis».

Disse er med på Den Norske Skattejakten 2012

Åmot Operagård i Bygland, Stokkøya Sjøsenter på Trøndelagskysten, Herangtunet Boutique Hotel i Valdres, Reine Rorbuer Lofoten, Tørvis Hotel og Kjus Concept Store i Marifjøra, Fretheim Hotel i Flåm, Gloppen Hotel i Sandane, Raumergården Hotel i Ask, Preikestolen Fjellstue i Rogaland, Røros, Kulinariske Steder, Hanen norske bygdeperler, Foodstory, Chill Norway, Swims, Moo, Alpacca Society, Amundsen Sports, Dale of Norway, Celine Engelstad, Norsk Kaffeinformasjon, Galleri Ramfjord og Moestue Grape Selection.

Heine Totland er konferansier for arrangementet, i tospann med pianist Gisle Børge Styve.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS