KursKonferanseRadissonBluAirport

Radisson Blu anbefalt i konferansemarkedet

Norske bedrifters etterspørsel etter møte- og konferansetjenester fortsetter å øke neste år. Radisson Blu er den hotellkjeden flest konferanseansvarlige vil anbefale til andre. Det viser nye tall fra Norsk Konferens & Mötesbarometer 2013. 

Publisert

Analyseselskapet Resegeometri Nordic AB tar sammen med QuickSearch temperaturen på den Svenske og Norske reise- og konferanseindustrien. Mens tall fra Sverige viser synkende etterspørsel, peker pilene oppover i Norge.

Økende konferansemarked

Hele 94 prosent av de norske virksomhetene i undersøkelsen forventer at de vil opprettholde eller øke antallet konferanser neste år. Alle bransjer indikerer en vekst i etterspørselen til neste år. Den desidert mest optimistiske bransjen er norske industri- og produksjonsbedrifter.

– Denne undersøkelsen kan virke å underbygge forskjellen i temperaturen i norsk og svensk økonomi. Svenske bedrifter går ned i sin budsjettplanlegging for neste år, men norske bedrifter virker å være mer optimistiske, vurdert ut fra etterspørsel etter møter og konferanser, sier Jan Borg, viseadministrerende direktør i Resegeometri Nordic AB.

Radisson Blu mest anbefalt

Hele 38 prosent av respondentene svarer at venner og kollegaer er den viktigste informasjonskanalen når de skal innhente informasjon om konferansemuligheter.

Vi er selvsagt stolte og glade for at møte- og konferansetilbudet til Radisson Blu er så populær, sier Tarje Hellebust. (Foto: Morten Holt)

En egen del av Norsk Konferens & Mötesbarometer 2013, tar for seg nettopp kundelojaliteten i en undersøkelse som kalles Net Promoter Score (NPS). Radisson Blu er den hotellkjeden flest vil anbefale til venner og kollegaer.

Stolte i Radisson Blu

– Vi er selvsagt stolte og glade for at møte- og konferansetilbudet til Radisson Blu er så populært at folk anbefaler det til venner og kjente, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør på Radisson Blu Oslo Plaza og District Director Carlson Rezidor Hotels.

– I Radisson Blu jobber vi hele tiden målrettet med å forbedre våre møte- og konferansetjenester, og jeg er spesielt stolt av vårt nye konsept for energirik og kortreist møtemat «Brain Food». Dette menytilbudet som bidrar til at møtedeltagerne holder seg mer våkne og produktive gjennom en hel møtedag er utviklet i samarbeid med eksperter innen funksjonell mat, kokker og ernæringsfysiologer. De fantastiske tilbakemeldingene vi har fått på dette nye menytilbudet kan antyde at vi kan få en enda høyere andel anbefalinger neste år, sier Hellebust.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS