Hotellmegleren 2012

Hotellmegleren kjøper konkurrent

Selskapet Hotellmegleren har kjøpt opp konkurrenten Konferansebooking.no. Nylig signerte Aron Mikkelsen (Hotellmegleren AS) og Remi Solberg (Konferansebooking.no) kontrakten som formaliserte oppkjøpet.

Publisert

Solberg startet selskapet Konferansebooking.no i 2000, da som en digital webhotellkatalog. I 2010 gjorde han en kraftig oppgradering av tjenesten. Nå gleder han seg over at det er Hotellmegleren som tar over selskapet.

– Hotellmeglerens kundefokus og profesjonalitet kombinert med teknologien til Konferansebooking.no vil gi store synergier, mener Solberg, som vil være engasjert hos Hotellmegleren i 2013 for en videre utvikling av teknologi og forretningsområder.

Sven Ephithite, daglig leder hos Hotellmegleren

Et bedre produkt

– Hotellmegleren vil etter oppkjøpet kunne tilby sine kunder en plattform for forespørsler og booking av tjenester, i forbindelse med konferanser og møter. Ved å kombinere elektronisk informasjon av «alle» tilbydere og Hotellmeglerens personlige service, kan vi tilby kunder og leverandører et bedre produkt, forklarer Sven Ephithite, daglig leder hos Hotellmegleren.

«Hotellmegleren ønsker å gjøre det lettere for kundene å finne frem til den leverandøren som har riktig pris, innhold og lokasjon i forhold til det aktuelle behovet. En ekte megler gir seg først når begge parter er tilfreds. 750 000 konferansedeltakere kan ikke ta feil. For bedrifter er samarbeidet med Hotellmegleren tidsbesparende og lønnsomt. For hotellene fyller de tomme hotellrom. Hotellmegleren feirer i år 20-års jubileum, og det markerer de ved å kjøpe opp en konkurrent», heter det i en pressemelding fra Hotellmegleren AS.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS