KraftFoodsLogo

Sterke driftsresultater for Kraft Foods

Kraft Foods presenterte i dag sine resultater for 2011 samt oppdaterte planer for oppdelingen av selskapet som finner sted i løpet av 2012.

Publisert

- Vi leverte i 2011 og vi vil fortsette å levere i 2012. Disse resultatene gir oss et ypperlig springbrett for den prosessen vi nå skal igjennom med å skape to sterke selskaper i løpet av året, sier Irene Rosenfeldt, Styreleder og CEO.

Sterk og bærekraftig vekst i alle regioner

Alle de tre regionene (Europe, Developing Markets og Nord Amerika) er inne i en god syklus.I 2011 vokste netto inntekter 10,5 prosent globalt. Investeringene i våre Power Brands kastet av seg med en økning på 8 prosent noe som drev organisk netto inntjeningsvekst var på 6,6 prosent.

Trosser krisen i Eurosonen

Innen Kraft Foods Europa er resultatene også sterke, med en netto økning på 14,9 prosent. Power Brands vokste 7 prosent, drevet av organisk netto omsetningsøkning på 4,6 prosent. Dette var det åttende kvartal på rad med vekst for Kraft Foods, til tross for krisen i eurosonen.Kraft Foods har økt markedsføringsbudsjettet globalt med ca $ 250 millioner sammenlignet med foregående år og nye produkter står nå for mer en 10 prosent av inntektene, opp fra 9 prosent i 2010.

Har lykkes

- Dette er resultater vi kjenner oss igjen i i Norge. Her hadde vi et særlig sterkt fjerde kvartal mye på grunn av sjokolade (Freia), sier Asgeir Moripen, Managing Director for Kraft Foods Norge.

- Vi har lykkes godt med vår strategi – både med å ivareta våre klassiske brands, men også med å lytte enda bedre til hva våre kunder og konsumenter har etterspurt, sier Moripen.

- Eksempler på dette er suksessen med lanseringen av vår Freia kjeksserie, ost (Philadelphia) og lanseringen av kapselmaskinen Tassimo som har tatt Norge med storm det siste året, sier en fornøyd Moripen.

Kraft Foods

Kraft Foods bygger et globalt selskap. Med en årlig omsettning på ca 49 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Kraft Foods lager produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.I Norden er Kraft Foods toneangivende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O`boy, Oreo og Ritz.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS