Dinamo-vinnere

Nysatsning på retail resulterte i gull

Dinamo Designs satsning på retailsegmentet har gitt umiddelbare resultater. I Retailprisen og Visuelt mottok Dinamo Design til sammen to gull og ett sølv.

Publisert

Anne Margrete Børjesson (t.v.) og Helen Selberg Johansen: - Markedet har etterspurt måten vi jobber på.

- Det er artig at vi høster anerkjennelse for det arbeidet vi har gjort og en god indikator på at den satsningen vi har gjort inn mot Retailfaget har vært vellykket, forteller daglig leder i Dinamo Design, Anne Margrete Børjesson.

Gull for Olden

For arbeidet med kildevannet Olden for Hansa Borg Bryggerier fikk Dinamo Design gull i både Retailprisen og Visuelt. Gjenkjennelse og et distinkt produkt, sammen med fokuset på det urørte og naturlige har vært suksesskriteriene.

Målsetningen i arbeidet med Olden var å etablere en enhetlig og kompakt merkevare - One Brand, One bottle - samt å bevege Olden mot en mer premium og nytelsesposisjon. Dette mener vi at vi har oppnådd ved å utvikle et distinkt, lett gjenkjennelig design som står like godt i butikk, som hjemme på bordet.

I tillegg fikk Prior-produktet ”Litt av en kylling” sølv i Retailprisen.

Anerkjennelse for cafékonseptet BIT

Dinamo Design har også fått anerkjennelse og blest for arbeidet med cafe-konseptet BIT som mottok Merket for God Design i april.

- BIT er et interessant case fordi vi jobber svært tett med kunden for å skape en unik merkevareopplevelse i alle kanaler, forteller Børjesson.

Bevisst satsning

Børjesson fremhever satsningen på retailsegmentet som en suksess for Dinamo, ikke bare for Design.

- Retailsegmentet har blitt satt som et satsningsområde for hele Dinamo og vi har også etablert en egen enhet innen ekspressproduksjon. Helen Selberg Johansen, som kommer fra Statoil Fuel & Retail, er fagansvarlig for Dinamo Retail og vi kommer til å jobbe tett sammen på kundeprosjekter og i utviklingen av nye konsepter, forteller Børjesson.

Etterpurt av markedet

- Vi har også jobbet mye med opplæring internt og hatt kurs og utdanning for våre ansatte innenfor retailfaget. Foruten prisene, har også oppdragsmengden innen retail og pakningsdesign økt for Børjesson og Dinamo Design.

- Markedet har etterspurt måten vi jobber på, og vi har fått gode tilbakemeldinger fra kundene våre som forteller at våre metoder innen utvikling av merkevareidentiteter gir resultater.

Pressemelding/Fastfood.no

"
Powered by Labrador CMS