MackTankVisuelt1

Visueltpris til Mack og Tank

Tank og Mack mottok tidligere i vår Merket for god design for produktene Mack Cider og Mack Bokøl/Gullmack. Under sist helgs utdeling av den nasjonale Visueltprisen gikk de samme produktene høyt opp i kategorien Pakningsdesign.

Publisert

Den tradisjonssterke ølserien for Vinmonopolet, med henholdsvis Gullmack og Bokøl (bildet), fikk sølv og følgende rosende omtale fra juryen:

"Dette er en fin revitalisering av to gamle travere; Gullmack og Bokøl. Det gullfolierte emblemet signaliserer kvalitet og tilhørighet og produktene står godt sammen. Typografisk flott gjennomført med fine detaljer i fotetiketten".

Mack Cider fikk nominasjon og følgende hederlige omtale:

"Dette er en selvsikker cider! Ren og kompromissløs etikett og fin utnyttelse av ciderens egne farger. Det er godt å se at noen tør å satse på sterke, typografiske løsninger innenfor pakningsdesign".

VISUELT

Visuelt eller Visueltdagene er navnet på en årlig konkurranse og et arrangement for grafiske designere og illustratører i Norge. Visuelt arrangeres av Grafill, intresseorganisasjon for Visuell kommunikasjon. Visuelt var dessuten tidligere navn på fagtidsskriftet Snitt som blir utgitt av Grafill.

Mottakerne av Visueltprisen ble offentliggjort på Visueltdagene, som ble avholdt i regi av Grafill 6. mai, 2011.

Les mer på tank.no/visuelt eller mack.no

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS