BørreHalvorsenMAXHamburger

Solgte 35 000 hamburgere på en uke

Den nye hamburgerkjeden MAX, som åpnet på Egertorget på Karl Johan i Oslo torsdag 12. mai, solgte 35 000 burgere de første sju åpningsdagene. - Norge liker MAX bedre enn vi kunne drømme om, sier administrerende direktør Børre Halvorsen i MAX.

Publisert

Administrerende direktør Børre Halvorsen i MAX melder om 35 000 solgte burgere den første uka i Norge. (Foto: Kai Myhre)

Dermed har MAX startet den store burgerkrigen mot McDonald`s og Burger King i Norge.

- Vi skal så snart vi finner de rette lokalene åpne 50 restauranter som gir 3000 nye arbeidsplasser i Norge. Vårt mål er å selge 10 millioner hamburgere i året og omsette for en milliard kroner, sier Halvorsen i en pressemelding.

Tester

MAX har de ni siste årene på rad blitt kåret til den hamburgerkjeden svenskene er mest fornøyd med og produktene har vunnet uavhengige smakstester.

- Dette er selvfølgelig vårt store fortrinn og vi skal oppnå de samme resultatene i Norge, sier Fjeld Halvorsen.

Størst i Sverige

Max ble etablert i Sverige i 1968 og ble med det svenskenes første hamburgerkjede.

Amerikanerne entret markedet fem år senere. I Sverige omsetter konsernet for 1,5 milliarder svenske kroner og har 3000 ansatte.

Selskapet er privateid av familien Bergfors som har blitt kjent for sitt engasjement innfor miljø og samfunnsansvar.

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS