Esso-Fevik-i-100
Esso-Fevik-i-100

Salgsboom med 100% Veimat

Etter to måneder med det nye matkonseptetfra Nortura, opplevde Fevik Servicesenter en salgsøkning på hele 50 prosent. Eierne hadde aldri ventet seg at den nye maten skulle slå så godt an blant kundene.

Publisert

50% opp med 100% Veimat: Far og sønn Arne Kjell og Bjørn Kåre Knutsen, serverer kyllingburger til kjedesjef Hans-Petter Halmrast og salgskonsuletnt Reidar Dahlen i Nortura.

- Vi har en dame som kjører lange omveier for å sikre seg en kyllingburger til seg og datteren, lerArne Kjell Knutsen som sammen med sønnen Bjørn Kåre Knutsen driver Esso-stasjonen i Fevik.

-Vi var jo litt skeptiske til omleggingen og trodde den ville føre til mer arbeid for de ansatte. Stor var derfor overraskelsen da det nye konseptet viste seg å vere langt enklere og i tillegg har ført til både salgsøkning og mindre svinn, sier Knutsen.

- Det morsomste er likevel at kundene våre er så fornøyde og setter pris på maten vi serverer.

Tett oppfølging

Nortura Servicehandel lanserte 100 % Veimat for knappe to år siden og har etter hvert fått mange fornøyde kunder.Tilsammenca 250 av Esso-stasjonene har nå omprofilert til 100 % Veimat.

- Hemmeligheten ligger i den tette oppfølgingen av kundene våre, sier kjedesjef Hans-Petter Halmrast, som denne dagen er på besøk på Esso stasjonen i Fevik.

- Vi hjelper kundene våre å få konseptet opp å stå og tilpasser mat, utstyr og materiale etter deres behov.

Salgskonsulent Reidar Dahlen er også på plass denne dagen. Han er jevnlig på besøk og sjekker at både varer og utstyr fungerer som det skal.

- Hvis vi mangler noe så ringer vi bare Reidar fra Nortura og så får jeg hjelp enten det dreier seg om å skru opp et skilt eller fylle på med Gilde-pølser sier eierne på Esso-stasjonen.

Vil utvide

Praten glir lett mellom Nortura-gutta og eierne på Essoen. Fra å ha vært skeptiske til å prøve nye matretter har far og sønn nå lyst til å utvide med nye smaksopplevelser.

- Først må dere etablere konseptet og bli gode på det dere serverer i dag, sier kjedesjef Hans-Petter Halmrast, men som likevel gjerne vil legge til rette for ytterligere vekst med nye matretter.

Salgskonsulenten og eierne vil også gjerne få på plass noen sitteplasser så gjestene kan nyte maten på stedet.

- Vi hjelper dere gjerne på veien videre, sier Halmrast.

-Kundene skal vite at de får det lille ekstra når de velger Nortura og 100% Veimat.

Burgere i nord

Det er ikke bare i Fevik at 100 % Veimat har slått an. På stasjonen i Kautokeino la de om til til matkonseptet fra Nortura for et år siden og merket økt salg umiddelbart.

- Salget gikk opp fra første dag, sier forhandler på Kautokeino Servicesenter, Stig Halvorsen.

Han tror økningen kan forklares både i at maten er blitt bedre men også i at helheten og butikkmaterialet har gjort det mer fristende for kundenå kjøpe mat.

- Spesielt merket vi at salget av hamburgere gikk til himmels nærmest fra dag en, sier en fornøyd Stig Halvorsen.

100 % Veimat-konseptet

-Skal tydeliggjøre den gode maten hos Esso.

-Bruker kun norske råvarer fra Gilde, Prior og andre sterke leverandører.

-Skal ivareta den eksisterende kunden, samtidig skal den friste nye brukere inn til Esso.

Pressemelding/Fastfood.no

"