Radisson Blu Logo
Radisson Blu Logo

Radisson Blu satt pris på i Danmark

Radisson Blu er kåret til beste hotellkjede på Danish Travel Awards. Vinneren av den prestisjefylte prisen ble kåret ved hjelp av en undersøkelse der forbrukere og reisebyråagenter stemmer på sine favorittaktører i forskjellige kategorier.

Publisert

Med den danske prisen sikrer Radisson Blu seg et skandinavisk ”hattrick”, siden kjeden har fått tilsvarende anerkjennelse i Norge og Sverige tidligere.

Stolte prisvinnere

Danish Travel Awards ble arrangert i forrige uke. 20 ulike priser blev delt ut til reise- og turistbransjen. 350 spesielt inviterte var med for å feire prisutdelingen.

– Vi er veldig stolte over prisen for beste hotellkjede. I løpet av de siste årene har vi sett en økende konkurranse i bransjen. Derfor er prisen en anerkjennelse av det utrolige arbeidet våre medarbeidere på hotellene gjør hver eneste dag for at våre kunder og gjester føler seg velkomne og godt ivaretatt når de velger våre hoteller, sier Christian Gartmann, Area Vice President.

Skandinavisk ”hattrick”

Det er ikke bare i Danmark Radisson Blu har mottatt en prestisjefylt pris. Både i Norge og Sverige har hotellkjeden fått tilsvarende anerkjennelse.

Også internasjonalt høster Radisson Blu anerkjennelse. Kjeden viste sin styrke i den internasjonale undersøkelsen BDCR Continental i 2010. For syvende år på rad ble Radisson Blu valgt til forretningsreisendes foretrukne hoteller og "Number One Hotel Brand". I tillegg ble Radisson Blu i mai utropt av Etisphere som en av verdens mest etiske virksomheter i 2011.

Om kåringen

Danish Travel Award, der bransjens beste aktører kåres, avholdes hvert år. Konkurransen er basert på en avstemning blant både forbrukere og medarbeidere i bransjen.

I år har over 1400 forbrukere og flere tusen medarbeidere i den danske reiselivsbransjen stemt og kåret vinnerne.

Pressemelding