Starbucks ny logo

Ny logo uten navn og \"coffee\"

Navnet Starbucks og ordet ”coffee” er droppet i kaffekjedens nye logo. Modig, lyder det fra dansk brandekspert. Endringen er et uttrykk for at sortimentet er blitt stort, i tillegg til kaffe.

Publisert

Tredje gang Starbucks endrer logoen.

Den verdensomspennende kjeden av kaffebarer Starbucks har gitt sin logo en ordentlig overhaling, skriver markedsføring.dk.

Bare grønt

" Fargevalget er endret fra grønt/sort til utelukkende grønt. Dessuten dropper Starbucks navnet og ordet ”coffee”, så logoen utgjøres nå kun av den fristende sirenefiguren som har vært en del av Starbucks-logoen siden selskapet ble etablert i 1971. – Det er modig, især når man har en så superkarakteristisk logo som Starbucks, sier Poul Mikkelsen, kreativ direktør i DDB.Han betegner endringen som spennende og mener ikke at der er noe underlig i at et firma som Starbucks forandrer et velkjent logo.– Der må ha vært et behov, mener han. Det bekreftes av Starbucks’ toppsjef, Howard Schultz, i et innlegg på kaffekjedens hjemmeside.

Et "viktig tidspunkt "

Her forteller han at Starbucks befinner seg på et ”meget viktig tidspunkt” i selskapets historie, da det har utviklet seg fra primært å selge kaffe til å have mange andre produkter i hyllene, noe den nye logoen skal illustrere.– Starbucks vil fortsette med å tilby kaffe av høy kvalitet i fremtiden, men vi vil også tilby andre produkter. Disse skal leve opp til våre krav om integritet, kvalitet og kompromissløshet, og vårt nye brand identitet vil gi oss den fornødne frihet og fleksibilitet til å utforske innovasjoner og nye distribusjonskanaler, heter det blant annet i innlegget. Det er tredje gang Starbucks har endret logo siden etableringen i Seattle. Logoendringen vil ifølge nyhetstjenesten Brandweek bli fulgt opp av en global print- og digitalkampanje i mars, kreert av BBDO.

Fastfood.no

"

Et av verdens sterkeste varemerker endres i tråd med endring av konseptet - til noe mer enn kaffe.

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS