BestWesternLægreid2
BestWesternLægreid2

Ny kvalitetspris til Best Western Lægreid

Best Western Lægreid Hotel i Sogndal har fått kjedeprisen International Quality Award for andre gang.

Publisert

Best Western Lægreid Hotel i Sogndal. (Foto: Morten Holt)

– Jeg er kjempestolt over å kunne annonsere Best Western Lægreid Hotel har oppnådd denne prisen for andre gang, sier Hege Ramm, daglig leder og CEO, Best Western Hotels Norway. Best Western Lægreid Hotel fikk Kvalitetskontroll-prisen i 2009 og nå i 2011.

Bakgrunnen for prisen

Best Western skal ha et internasjonalt omdømme om å innfri gjestens krav, forventninger og ønsker, samt behov for trygghet, kvalitet og god service og kundebehandling. Det viktigste verktøyet for å sikre dette, er at det gjennomføres en årlig kvalitetskontroll på samtlige hoteller på verdensbasis.

Kvalitetskontrollen blir utført av nøytrale kontrollører og omfatter følgende områder: Minimum standards, Guest Rooms & Public Areas, Supplemental Facilities, Hotel Staff Performance og Brand Identity.

I 2009 introduserte Best Western International en International Quality Award-plakett som gis til de Best Western hotellene som scorer høyt på kvalitetskontrollen.

Gode hele tiden

Hotellet ligger i sentrum av Sogndal.

I tillegg har hotellet har ligget på toppen av Best Western Hotels Norway sin nasjonale kvalitetskontroll de siste årene, i 2004, 2005, 2006, 2007, og 2009, og siden eierne, Atle og Sylveig Lægreid, startet renoveringen av hotellet i 2003, har de hele tiden ligget blant de tre beste.

– Vi er veldig glade for å ha et kvalitetshotell av denne kaliberen blant våre medlemmer, og vet at dette er til inspirasjon for andre hoteller også. Best Western Lægreid Hotel jobber hardt for å opprettholde sin standard og har tatt stolthet i å ligge på blant topp 3 resultatene av kvalitetskontrollen år etter år, sier Hege Ramm.

Best Western har i dag over 4000 hoteller i over 80 land.