Margherita Dolly Dimples

Lover å snu Dolly Dimples-skuta

Underskuddet i fjor ble 51 millioner kroner. 29 av 93 restauranter er borte. Målet til den nye sjefen er likevel å gjøre Dolly Dimple`s til landets største pizzakjede.

Publisert

Salget av Margherita og andre Dolly-klassikere skal opp, lover den nye toppsjefen.

Det skriver aftenbladet.no. I februar i år overtok Norgesgruppen som eneeier da det kjøpte ut gründerne Andreas Hatjoullis og Arne Larsen Økland. Dagligvarekonsernet har siden tilført pizzakjeden et ukjent millionbeløp.

– Uten en eier som tenker så langsiktig, er det tvilsomt at Dolly Dimple`s ville stått stormen av, sier Tore Garmo, som er kst. adm.dir. etter at Arna Smistad takket av etter 2.½ år.

Garmo har i 13 år jobbet i Umoes restaurantkonsern som eier Dollys konkurrent Peppes Pizza. Han har en ide om hvordan få kjeden på fote igjen:

– Vi skal ikke ha ensidig fokus på omsetning, vi skal ha en lønnsom vekst. Han tror konsernet vil trenge to–tre år på å konsolidere. Deretter mener han Dolly Dimple`s har potensial til å bli flaggskipet blant pizzarestaurantene i Norge, om ”10 år +”, og overgå den milliarden som Peppes har i nettoomsetning årlig.

De siste årene er 29 restauranter blitt nedlagt. Noen selskaper som hadde franchisekontrakt med Pam, gikk konkurs. Nå teller restaurantene 64 mellom Alta og Kristiansand, melder aftenbladet.no.

Fastfood.no

"
Powered by Labrador CMS