Hotel Ibis illustrasjon
Hotel Ibis illustrasjon

Accor med ny Ibis-strategi

Hotellvirksomheten Accor lanserer en ny strategi med tre varemerker innen segmentet økonomihoteller – Ibis, Ibis Styles og Ibis budget.

Publisert

Foto: Morten Holt

– Vi lanserer vi et storstilt prosjekt som har som mål å etablere Accor som en verdensledende aktør innen hotellindustrien med kapasitet til å utvikle framtidens hoteller. Denne storslåtte satsingen kommer til å involvere hele virksomheten, sier Denis Hennequin, styreleder og administrerende direktør hos Accor.

Les også: Accor på vei til Norge

Ibis blir et modervaremerke, der tre varemerker inngår: 1) Ibis, som fortsetter å være ibis, 2) All Seasons, som blir Ibis Styles og 3) Etap Hotel, som blir Ibis Budge.

Skjer i 2012 og 2013

En omfattende informasjonskampanje kommer til å støtte omorganiseringen av varemerkene i løpet av 2012.

– Implementeringen av den nye segmenteringen, som vil bli sluttført i begynnelsen av 2013, kommer til å øke tydeligheten og styrken hos de tre økonomihotellvaremerkene. På denne måten kan Accor erobre flere markeder og styrke hvert enkelt varemerkes posisjon og økt vekstpotensial, sier Hennequin.

"