Starbucks-i-Norge

Starbucks lanseres i Norge

Starbucks lanserer i dag sine drikkeklare kaffedrikker, Starbucks Iced Latte, i samtlige dagligvarekjeder samt kiosker i Norge. Starbucks Iced Latte er friske, drikkeklare kaffedrikker laget av fyldig Starbucks-kaffe og frisk melk.

Publisert

Starbucks Iced Latte vil selges i kiosker og dagligvarebutikker

Lanseringen er et ledd i Starbucks’ satsing på målrettet internasjonal vekst i nøkkelmarkeder, og gir varemerket mulighet til å tilby forbrukerne en Starbucks-opplevelse også utenfor kafeene.

Stolte

– Vi så muligheten til å endre markedet for drikkeklare kaffedrikker i Skandinavia gjennom de vellykkede lanseringene av drikkeklare kaffedrikker i Nord-Amerika, Asia og Europa. Vi er stolte over å kunne tilby våre drikkeklare kaffedrikker til norske forbrukere sammen med Arla Foods, sier Rich DePencier, viseadministrerende direktør i Starbucks Global Consumer Products International.

Mytisk

Starbucks Iced Latte er inspirert av Starbucks’ kaffeinnkjøpere, som reiser verden over for å finne arabica- kaffe av høy kvalitet. Starbucks Iced Latte fås i tre velsmakende varianter: Seattle Latte, som har fått navn etter hjembyen til Starbucks, Aztlan Mocha Latte (sjokoladesmak) med navn etter det mytiske fødestedet til aztekerne, og Qandi Latte (karamellsmak) som bærer det arabiske navnet på den greske øya Kreta.

Starbucks

Starbucks har siden 1971 vært opptatt av rettferdig handel og røsting av verdens beste arabica-kaffe. Selskapet har i dag filialer over hele verden og er verdens fremste produsent og forhandler av spesialkaffe. I tillegg til Starbucks-kafeene selger selskapet et bredt utvalg av varemerkeprodukter til forbrukere over hele verden, blant annet drikkeklare kaffedrikker, pakket kaffe og iskrem. Blant selskapets varemerker er Starbucks Coffee, Tazo Tea, Seattle’s Best Coffee og Torrefazione Italia Coffee, som bidrar til at Starbucks appellerer til en bred forbrukergruppe.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS