Friele Tonje Marie Schreiner produktsjef nett

Pris til Friele

Forrige uke vant emballasjen til Friele Fairtrade-kaffe produktdesignprisen på Den Gyldne Hane 2011. Kaffehuset Friele frisket opp emballasjen til Friele Fairtrade-kaffe i 2010, sammen med Reaktor Design. - Vi er veldig stolte av det nye designet og håper og tror at forbruker vil la seg friste til å smake vår Fairtrade-kaffe, sier produktsjef Tonje Schreiner.

Publisert

Tonje Marie Schreiner er produktsjef i Friele.

Den Gyldne Hane er en reklamekonkurranse i regi av Bergen Salgs- og Reklameforening. Konkurransen mottok 156 arbeider som konkurrerte i 16 kategorier.

Juryen bestod av Andreas Mælvær, kreativ leder digital, Mælvær og Lien Stavanger, Anders Gottlib Nygård fra Pocket & Comms, ørgen Gjerum fra McCan og André Koot fra SMFB- Creative.

Jurybegrunnelsen

Juryen skrev følgende om prisen; Emballasje skal jo gi en effekt, og vi tror at dette produktet nå vil skille seg ut i hyllen. Den skiller seg i alle fall godt ut i kategorien. Den tydeligste design idéen.

Mer moderne innpakning

- Bakgrunn for redesignet var at vi ønsket å signalisere at kaffen, i tillegg til å være Fairtrade-sertifisert, også er en unik kvalitetskaffe fra Guatemala, som faktisk smaker veldig godt. Vi ønsket derfor å gjøre pakningen mer moderne, friskere og attraktiv for en målgruppe, utover de lojale Fairtrade brukerne, sier Schreiner.

– Vi hadde fokus på å skille oss fra andre Fairtrade alternativer gjennom å bringe mer smaks- og produktbeskrivelser inn på pakningen, samtidig som pakningen skulle signalisere mye varme og sjarme. Dette mener vi absolutt er innfridd, og som også ble nevnt som grunner for hvorfor pakningen vant pris på Den Gyldne Hane.

Pressemelding

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS