Minibar2b
Minibar2b

Minibaren betyr lite for forretningsreisende

Forretningsfolk som overnatter på hotell mener at en behagelig seng, en god frokost og god internettilgang er det viktigste. Minibaren, eller utvalget inni den, bryr de seg lite om. Heller ikke treningsfasiliteter eller ipoddocking er veldig viktig.

Publisert

Illustrasjonsfoto

Bare 3,6 prosent av de om lag 15 000 forretningsreisende som har svart i undersøkelsen, synes at minibaren er veldig viktig på hotellet.

God seng og frokost

Det viser en ny og stor undersøkelse fra reisebyråkjeden Berg-Hansen.

Det aller viktigste for kundene er en god seng og en god frokost. En god seng får en score på 93 prosent.

Nesten åtte av to svarer også at internetttilgang er viktig på hotellet.

Radisson Blu og Park Inn

Reisebyråkjeden har også spurt hvilke hotellkjeder som de forretningsreisende mener er best.

Som i de fleste andre undersøkelser i forhold til yrkesreisende kommer Rezidor (score på 4,8 av 6), med Radisson Blu og Park Inn i spissen, best ut, fulgt av Rica Hotels (4,57) og Nordic Choice Hotels (4,51).

Les også: Best i Norden for forretningsreisende

Thon Hotels (4,19) og Scandic Hotels (4,12) kommer deretter, mens First Hotels (3,94) og Best Western Hotels (3,90) får lavest score.

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 42. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"