FlyplassKØ COLOURBOX
FlyplassKØ COLOURBOX

Dette irriterer oss når vi reiser

VIA Travel har spurt sine kunder om hva som irriterer dem når de er på reise. 3600 personer har svart. Forsinkelser, kø og sikkerhetskontrollen er de tre tingene som irriterer mest. Lengst ned på listen kommer ventetid på bagasje, støyende barn og dårlig mattilbud på flyene.

Publisert

Dette irriterer oss mest på reise - lange køer og forsinkelser. (Foto: Colourbox.com)

Mer enn seks av ti svarer at forsinkelser er det verste de kan oppleve. Og det er ikke det minste rart, sier administrerende direktør i VIA Travel Norge, Rune Feltman.

- Forsinkelser og kø har vært det som irriterer mest hver gang vi har gjennomført disse undersøkelsene. Forsinkelser reduserer effektiviteten og har en negativ innvirkning på hele formålet med reisen. Det oppleves som lite produktivt i en hektisk hverdag.

Punktlighet og effektivitet viktig

- Punktlighet og effektivitet er derfor svært viktig for de som reiser mye i jobben, en utfordring som vi ser at både flyplasser og flyselskaper tar veldig alvorlig, forteller Feltman.

Selv om Feltman ser at flyselskapene har gjort mye for å forbedre punktligheten, mener han at informasjonen må bli bedre ved uregelmessigheter.

Rune Feltman i Via Travel.

- Jeg er overrasket over at de ofte fortsatt ikke evner bedre å informere de reisende på en rask, god og effektiv måte når forsinkelser først inntreffer. På dette området mener jeg flyselskapene fortsatt har et betydelig forbedringspotensial, forsetter Feltman.

Teknologien har så langt ikke

redusert behovet for å reise

Åtte av ti har tilgang på utstyr til videokonferanser på jobben, men de bruker det lite og reiser tilnærmet som før, viser undersøkelse.

- Uansett hvor mye teknologi vi omgir oss med, fortsetter vi å reise omtrent like mye i jobben. Så vil det vise seg om det er andre ting eller ikke, som vil irritere de forretningsreisende i fremtiden, avslutter Rune Feltman.

Topp 10 over det som irriterer mest

1) Forsinkelser

2) Kø

3) Sikkerhetskontrollen

4) Dårlig informasjon på flyplassen

5) Uhøflige medpassasjerer

6) Manglende nettilkobling på flyplassen

7) Folk som snakker høyt i mobiltelefonen

8) Ventetid på bagasje

9) Støyende barn

10) Dårlig mattilbud om bord på flyet

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 42. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"