Radisson Blu Logo

Best i Norden for forretningsreisende

Radisson Blu er igjen kåret til Nordens ledende hotellkjede for forretningsreisende. Denne gang i en undersøkelse gjort av BDRC, Storbritannias største uavhengige markedsanalyseselskap.

Publisert

Radisson Blu vant i kategorien ”Nordic Hotel Business Guest Survey 2011” og ”Overall Number One Brand in Region”.

De to internasjonale prisene kommer i tillegg til at selskapet, som det eneste noen gang, har blitt kåret til ”Beste internasjonale hotellkjede” i Norge, Sverige og Danmark under Grand Travel Award. Sist uke toppet også selskapet forretningsreisebyrået Berg-Hansens store jobbreiseundersøkelse.

– Fantastisk anerkjennelse

BDRC startet sine analyser av det nordiske markedet i 2001, og hvert år siden har Radisson Blu strukket det lengste strået.

– Dette er en fantastisk anerkjennelse å bli kåret til best i Norden i et helt tiår. Det gjør oss stolte og motiverte til å fortsette å utfordre det øvre segment av forretningsreisende. Sammenlignet med 2010 kan undersøkelsen for 2011 vise til forbedrede resultater, sier Christian Gartmann, Rezidor Area Vice President Nordics.

Over 1300 intervjuet

BDRC har intervjuet over 1300 svensker, nordmenn, dansker og finner som har bodd på et stjernemerket eller kjedehotell de siste 12 månedene i jobbsammenheng.

Analyseselskapets ”Brand Rating Index” (BRI) vurderer nøkkelfaktorer som hjulpet og uhjulpet merkevarekjennskap og merkelojalitet.

Flere høydepunkter

Norden har vært Radisson Blu sitt hjemmemarked fra starten i 1960 da kjeden debuterte med verdens første designerhotell, Radisson Blu Hotel i København, hvor interiøret er tegnet av Arne Jacobsen.

De siste høydepunktene for kjeden er Radisson Blu Stockholm Waterfront, som er forbundet med Skandinavias største kongressenter, Radisson Blu Chicago med sin lekne fasade åpnet i november og landemerket Radisson Blu Mersin i Tyrkia som ligger i de øverste etasjene av Mersin Tower.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 42. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS